Methodological preconditions of understanding of value-semantic consciousness essence in space of student-centered lesson

Authors

  • Ю. О. Баруліна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University" , Криворожский педагогический институт Государственного высшего учебного заведения "Криворожский национальный университет , Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3308

Keywords:

«student-centered learning», «student-centered lesson», «value-semantic consciousness»

Abstract

Barulina Y. О. Methodological preconditions of understanding of value-semantic consciousness essence in space of student-centered lesson.

The article discusses various theoretical approaches to the concept of «student-centered learning», «student-centered lesson», philosophical, psychological and educational preconditions value-semantic consciousness development of seniors in space of student-centered lesson.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Ю. О. Баруліна, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University", Криворожский педагогический институт Государственного высшего учебного заведения "Криворожский национальный университет, Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    Getter

Published

14-02-2013

Issue

Section

Obsolete8

How to Cite

Methodological preconditions of understanding of value-semantic consciousness essence in space of student-centered lesson. (2013). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 199-202. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3308