PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL CONDITIONS OF CIVIC EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN SOCIO-CULTURAL CONDITIONS OF CRIMEA
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4713Keywords:
civil education, social cultural conditions, civil societyAbstract
The article deals with psychologic-pedagogical conditions of civil education of juniors in social cultural conditions of Crimea, showed peculiarities of social cultural environment of Crimean peninsula.
Downloads
References
Коростелина К. В. Система социальных идентичностей: опыт анализа этнической ситуации в Крыму. - Симферополь. - 2002. - 256 с.
Медвідь Л. А. Становлення педагогічної думки / Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні. - К. - 2003. - 335 с.
Чорна К. І. Виховання громадянина, патріота, гуманіста. Навч.-метод, посібник. - К. ТОВ "ХІК", 2004. - 96 с.
Крицкая Н. Ф. Современные тенденции развития гражданского образования // Интегративный подход к воспитанию гражданственности в системе непрерывного образования: материалы Всерос. науч.- практ. конф., Киров, апрель 2005. - Киров: Изд-во
ВятГГУ, 2005. - С. 134-135
Савотина Н. А. Гражданское воспитание: традиции й современньїе требования // Педагогика. -2002. - № 4. - С. 35-38.
Філіпчук Г. Г. Громадянське суспільство: освіта, етно-культурна, етнополітика. - Чернівці: Зелена Буковина, 2002. - 488 с.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Yе. A.-H. Topuz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.