ISSUES OF DEVELOPMENT OF METHODOLOGICAL CULTURE OF FUTURE TEACHERS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4882

Keywords:

culure, methodological culture, vocational training

Abstract

In article questions of improvement of vocational training of the future teachers through purposeful de velopment of methodological culture are brought up; the content and essence of methodological culure of the future teacher is considered; approaches purposeful to formation and developments in the conditions of profes sional formation are allocated.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • О.О. Lavrentyeva, Kryvyi Rih State Pedagogical University

    Candidate of Pedagogical Sciences (PhD), Associate Professor

References

Баші Г. Категорія «культура особистості» в аналізі гуманізації загальної та професійної освіти / Георгій Балл // Педагогіка і психологія професійної освіти: резуль¬тати досліджень і перспективи: зб. наук, праць. - К., 2003. - С. 51-61.

Валеев Г.X. Формирование методологической культури педагогаисследователя: Монография / Гали Ханифонович Валеев. - Челябинск : Факел; Стерлитамак : Стерлитамак. гос. пед. ин-т, 2000. - 192 с.

Вегнер Е. Г. Методологическая грамотность как предпосьшка зффективной практической и научной деятельности будущего учителя географии / Е.Г. Вегнер // Проблеми региональной зкологии. - 2007. - № 1. - С. 99-102.

Гончаренко С.У. Український педагогічній словник / С.У. Гончаренко. - К.: Либідь, 1999. - 376 с.

Краевский В. В. Методолога» педагогики: новий зтап : учеб. пособие / В.В. Краевский, Е.В. Бережнова. - М. : Академия, 2006. - 400 с.

Новиков А. М. Методология / А.М. Новиков, Д. А. Новиков. - М.: СИНТЕГ, 2007. - 668 с.

Романов Ю. Й. Культурология / Ю.И.Романов. - СПб. : Питер, 2007. - 206 с.

Published

19-05-2022

Issue

Section

Formation of professional competence of teachers and modern psychological and pe

How to Cite

ISSUES OF DEVELOPMENT OF METHODOLOGICAL CULTURE OF FUTURE TEACHERS IN THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 30, 441-448. https://doi.org/10.31812/educdim.4882