FORMATION OF SCHOOLCHILDREN'S COGNITIVE INTEREST IN LEARNING IN THE LESSONS FROM ART CULTURE

Authors

  • O.V. Chebotarenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5577

Abstract

In the article the concept "cognitive concern" is esteemed and its levels are investigated. The conditions of increase of a level of cognitive concern learning on lessons of the world art culture with usage of synthesis o f arts are designed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Гордон Л.А. Психология и педагогика интереса. - К.: Советская школа, 1940. - 190 с.

Нейгауз Г. Размышления, воспоминания, дневники. - М.: “Советский композитор”, 1983. - 524 с.

Самойленко А. Музыковедение и методология гуманитарного знания. Проблема диалога. Монография. - Одесса:

“Астропринт”, 2002. - 244 с.

Світова художня культура. Шкільний курс світової художньої культури і методика його викладання. - Київ.: РНМК, 1991.-136 с.

Сухомлинский В. Сердце отдаю детям. - Київ.: “Радянська школа”, 1972. - 243 с.

Щукіна Г. Проблема пізнавального інтересу в педагогіці. - М.: Педагогіка, 1971, 350.

Published

24-05-2022

Issue

Section

Improving the educational process in the practice of secondary school

How to Cite

FORMATION OF SCHOOLCHILDREN’S COGNITIVE INTEREST IN LEARNING IN THE LESSONS FROM ART CULTURE. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 11, 451-459. https://doi.org/10.31812/educdim.5577

Most read articles by the same author(s)