ESTABLISHMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE SYSTEMS OF HIGHER EDUCATION TRAINING OF TEACHERS OF TECHNOLOGY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6766

Abstract

In the article the basic constituents of professional competence of future teachers of technology are examined by introduction to the educational process of the special trainings of seIf-know ledge.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Вачков И.В. Психология тренинговой работы: Содержательные, организационные и методические аспекты ведения тренинговой группы. - М.: Эксмо, 2007. - 207 с.

Дубчак О., Покладова В., Стефаненко Н. Психологічні умови формування «гнучкої» особистості // Нові напрями творчого розвитку особистості школяра. Матеріали доповідей та повідомлень науково-іфактичної конференції. - К.: Либідь. - 2006. - С. 20-21.

Етимологічний словник української мови. - К.: Наукова думка, 1985. - 456 с.

Казарцева О.М. Культура речевого общения: теория и практика обучения. - М.: Просвещение. - 1999. - 79 с.

Пряжников Н.С. Профессиональное и личностное самоопределение. - М.: Изд-во «Институт практической психологии»; Воронеж: НПО «МОДЭК», 1996. - 164 с.

Стратегія формування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. - К.: К.І.С, 2003. - 87 с.

Яблонська Т.М. Тренінг педагогічної рефлексії як засіб розвитку педагогічної самосвідомості // Психолого-педагогічна наука і суспільна ідеологія: Матеріали методологічного семінару Академії педагогічних наук України, 12 листопада 1998 р. -К .: Гнозис, 1998. - С. 491-495.

Published

16-10-2008

Issue

Section

Theoretical and methodological support of the processes of competence formation

How to Cite

ESTABLISHMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE SYSTEMS OF HIGHER EDUCATION TRAINING OF TEACHERS OF TECHNOLOGY. (2008). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 22, 83-89. https://doi.org/10.31812/educdim.6766