HISTORICAL EXCURSION FOR THE DEVELOPMENT OF THE INFORMATION AND COMMUNICATION PEDAGOGICAL ENVIRONMENT

Authors

  • L.Ye. Petukhova ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7136

Keywords:

1

Abstract

The becoming and development of the concept "informative-communicative pedagogical environment" is observed in the article in the context of historical civilization development.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Гутенберг - человек, обогативший мир //Все для вчителя. - 2002. - №7. - С. 89-90.

Деминцев А.Д. Развитие творческой активності! учителей и совершенствование их мастерства: автореф. дис. на соискание учен. степени канд, пед. наук: спец. 13.00.01 «Теория и история педагогики» / Деминцев А.Д. - М., 1972. - 21 с.

Злобін Г.Г. Архітектура та апаратне забезпечення Пеом: навч. посібник / Злобін Г.Г., Рикалюк Р.Є. - К.: Каравелла, 2006. - 304 с.

История педагогики: учебник [для аспиракгов и соискатеяей ученой степени кандидата наук] / Под ред. Академіка РАС) Н.Д. Никандрова. - М.: Гардарик.и. 2007. - 413 с.

Любар О.О. Історія української школи і педагогіки: навч. посіб. (Вища освіта XXI століття) /Любар О.О., Стельмахович М. І., Федоренко Д.Т. - К.: Т-во «Знання», КОО, 2003. - 450 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/5816

Матвєєва Л.Л. Культурологія. Курс лекцій: навч. посібник / Матвєєва Л.Л. - К.: Либідь, 2005. - 512 с.

Медвідь Л. Створення перших друкованих навчальних книг / Медвідь Л. // Початкова школа. - 1998. - № 4. - С. 57-58.

Співаковський О.В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей / Співаковський О.В. - Херсон: Айлант, 2003. - 229 с.

Чумаков В. Книгопечатание /Чумаков В. //Народное образование в России, - 2000. - № 10. - С. 187-192.

Published

20-12-2010

Issue

Section

Psychological and pedagogical aspects of teaching and education in primary schoo

How to Cite

HISTORICAL EXCURSION FOR THE DEVELOPMENT OF THE INFORMATION AND COMMUNICATION PEDAGOGICAL ENVIRONMENT. (2010). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 28, 41-47. https://doi.org/10.31812/educdim.7136