Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2581Keywords:
professional training of teachers in natural sciences, fundamentalization, competence-based approachAbstract
Lavrentieva O. O. Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies.
The issues, the existing approaches to the formation of the content for professional training process of future teachers in natural sciences on the basis of a fundamentalization are considered. The results of professional training research are given as well as the problems and contradictions in this scientific area are allocated.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 115
/ PDF downloads: 137
References
1. Аносов І. П. Сучасний освітній процес: антропологічний аспект : [монографія] / Іван Павлович Аносов. – Київ : Твім інтер, 2003. – 391 с.
2. Зязюн І. Немає педагогіки без педагога / Іван Зязюн // Рідна школа. – 2012. – No 4–5 (квітень–травень). – С. 19–23.
3. Романовський О. Г. Професійна підготовка майбутнього фахівця у контексті фундаменталізації сучасної освіти / О. Г. Романовський // Професійна освіта і ціннісні орієнтири сучасності : [зб. наук. праць]. – Київ ; Харків : НТУ ХПГ, 2009. – С. 132–138.
4. Тряпицына А. П. Актуальные проблемы обновления современной системы образования / А. П. Тряпицына // Академический вестник Института педагогического образования и образования взрослых РАО. – 2012. – No 3. – С. 4–10.
5. Харченко Л. Н. Теория и практика биологического образования в современном педагогическом вузе : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Харченко Леонид Николаевич. – Ставрополь, 2002. – 399 с.
2. Зязюн І. Немає педагогіки без педагога / Іван Зязюн // Рідна школа. – 2012. – No 4–5 (квітень–травень). – С. 19–23.
3. Романовський О. Г. Професійна підготовка майбутнього фахівця у контексті фундаменталізації сучасної освіти / О. Г. Романовський // Професійна освіта і ціннісні орієнтири сучасності : [зб. наук. праць]. – Київ ; Харків : НТУ ХПГ, 2009. – С. 132–138.
4. Тряпицына А. П. Актуальные проблемы обновления современной системы образования / А. П. Тряпицына // Академический вестник Института педагогического образования и образования взрослых РАО. – 2012. – No 3. – С. 4–10.
5. Харченко Л. Н. Теория и практика биологического образования в современном педагогическом вузе : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Харченко Леонид Николаевич. – Ставрополь, 2002. – 399 с.
Downloads
Published
25-06-2015
How to Cite
Лаврентьєва, О. О. (2015). Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 52–58. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2581
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Олена Олександрівна Лаврентьєва
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.