The experience of organization of research work at Ukrainian secondary schools in the second half of the twentieth century

Authors

  • Валерія Ірза

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2924

Keywords:

experiment, research work, observation, teaching-experimental plot, agricultural research

Abstract

Irza V. I. The experience of organization of research work at Ukrainian secondary schools in the second half of the twentieth century.

The article deals with the retrospective analysis of existing pedagogical experience of organization of research work at Ukrainian secondary schools during the period 1945-1991. It is spoken in detail about the technique of experiments at the teaching-experimental plot of the school. The features of the organization of research work of pupils in different regions of Ukraine are described.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 125

References

1. Денисюк О. Л. Навчально-дослідна робота учнів у шкільному саду / О. Л. Денисюк. – К. : Рад. школа, 1960. – 104 с.
2. Дослідницька робота в школі / [упоряд. У. А. Тюпа, Є. Д. Видро, Н. М. Шаповал; за ред. У. А. Тюпи]. – К. :Рад. школа, 1962. – 132 с.
3. Методика и тематика опытнической работы кружков юных натуралистов и ученических учебно-производственных бригад / [сост. К. Ф. Руденко, А. М. Шерман, Д. А. Яковлев]. – Луганск, 1960. – 42 с.
4. Організація дослідницької роботи з зерновими культурами в школі / [упоряд. М. Я. Ліцовський, С. А. Клименко]. – К. : Рад. школа, 1965. – 14 с.
5. Процик И. И. Формирование исследовательских умений и навыков у учащихся сельской школы : дис. ... канд. пед. наук / Иван Игнатьевич Процик. – К., 1977. – 164 с.
6. Учебно-опытная работа юных натуралистов-мичуринцев (из опыта работы кружка юннатов Лантратовской семилетней школы Троицкого района) /[упоряд. Ф. Ф. Пенчев]. – Ворошиловград, 1952. – 42 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Ірза, В. (2014). The experience of organization of research work at Ukrainian secondary schools in the second half of the twentieth century. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 303–308. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2924

Issue

Section

Obsolete3