Personality creativity: the content and structure
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3227Keywords:
creativity, creative thinking, creative teaching, creation, endowment, creative abilities, creative personAbstract
Chuvasova N. A. Personality creativity: the content and structure.
Some different approaches to the determination of the content and the structure of the Natural Sciences teacher-to-be’s creativity have been considered in the article. Taking as a base the analysis carried out, the author has determined the criteria and the indicators of the Natural Sciences teacher-to-be’s creativity while studying at University.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 111
/ PDF downloads: 322
References
1. Айзенк Г. Ю. Интеллект: новый вигляд / Г. Ю. Айзенк // Вопросы психологии. – 1995.– No 1. – С. 111–131.
2. Берштейн М. С. Психология научного творчества / М. С. Берштейн // Вопросы психологии. –1965. – No 3. – С. 156–164.
3. Гилфорд Дж. Структурная модель интеллекта / Джо Пол Гилфорд. – М. : Прогрес, 1965. – 14 с.
4. Дружинин В. Н. Психология общих способностей (интелект, обучаемость, креативность) / Владимир Николаевич Дружинин. – СПб. : Питер, 1999. – 368 с.
5. Реут Д. Сладкое проклятие креативности. Когнитивный анализ и управление развитием ситуаций (CASC'2001). Труды 1-й международной конференции (г. Москва, 11–12 октября 2001 г.). – Т. 3.– М. : Институт проблем управления РАН. – С. 91–123
6. Торшина К. А. Современные исследования проблемы креативности в зарубежной психологи / К. А. Торшина // Вопросы психологии. – 1998. – No 4. – С. 123–132.
7. Туник Е. Е. Диагностика креативности. Тест Торренса. Методическоем руководство / Е. Е. Туник. – СПб. : Иматон, 1998. – 78 с.
2. Берштейн М. С. Психология научного творчества / М. С. Берштейн // Вопросы психологии. –1965. – No 3. – С. 156–164.
3. Гилфорд Дж. Структурная модель интеллекта / Джо Пол Гилфорд. – М. : Прогрес, 1965. – 14 с.
4. Дружинин В. Н. Психология общих способностей (интелект, обучаемость, креативность) / Владимир Николаевич Дружинин. – СПб. : Питер, 1999. – 368 с.
5. Реут Д. Сладкое проклятие креативности. Когнитивный анализ и управление развитием ситуаций (CASC'2001). Труды 1-й международной конференции (г. Москва, 11–12 октября 2001 г.). – Т. 3.– М. : Институт проблем управления РАН. – С. 91–123
6. Торшина К. А. Современные исследования проблемы креативности в зарубежной психологи / К. А. Торшина // Вопросы психологии. – 1998. – No 4. – С. 123–132.
7. Туник Е. Е. Диагностика креативности. Тест Торренса. Методическоем руководство / Е. Е. Туник. – СПб. : Иматон, 1998. – 78 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Чувасова, Н. О. (2013). Personality creativity: the content and structure. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 277–282. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3227
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 Наталя Олександрівна Чувасова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.