Value of the motivation-having a special purpose stage of technology of forming of reflection culture in the system of professional development of teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3254Keywords:
reflection, reflection culture, reflection processes, motivation, aspirationsAbstract
Kondratec I. V. Value of the motivation-having a special purpose stage of technology of forming of reflection culture in the system of professional development of teachers.
The article is devoted the role of the motivation a special purpose stage of technology of forming of reflection culture in the system of professional development of teachers. Essence of methods of providing is exposed motivation, mechanism of intercommunication between motivation and level of reflection intentions, capabilities, abilities and skills.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 92
/ PDF downloads: 116
References
1. Дегтяр Г. О. Роль рефлексії у структурі свідомості особистості // Проблеми становлення інноваційних підходів у сучасній освіті: [зб. наук. пр.]. – Харків : Стиль-Іздат, 2004. – С. 48–52.
2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: [навч. посіб.] / Ілона Миколаївна Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
3. Марусинець М. М. Професійна рефлексія як чинник самовдосконалення особистості майбутнього педагога / М. М. Марусинець // Педагогічний дискурс. – 2010. – No8. – С.116–118.
4. Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу – СПб. : Питер, 2008. - 478 с.
5. Помиткін Е. О. Психологія духовного розвитку особистості / Е. О. Помиткін. – К., 2007. – 280 с.
6. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / Т. І. Поніманська. – К. : Академвидав, 2004. – 456 с.
7. Сластёнин В. А. Рефлексивная культура учителя как субъекта педагогической деятельности / В. А. Сластёнин, В. К. Елисеев // Педагогическое образование и наук. – 2005. – No 5. – С. 37–42.
8. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський. – К. : Рад. школа, 1988. – 304 с.
2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: [навч. посіб.] / Ілона Миколаївна Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.
3. Марусинець М. М. Професійна рефлексія як чинник самовдосконалення особистості майбутнього педагога / М. М. Марусинець // Педагогічний дискурс. – 2010. – No8. – С.116–118.
4. Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу – СПб. : Питер, 2008. - 478 с.
5. Помиткін Е. О. Психологія духовного розвитку особистості / Е. О. Помиткін. – К., 2007. – 280 с.
6. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / Т. І. Поніманська. – К. : Академвидав, 2004. – 456 с.
7. Сластёнин В. А. Рефлексивная культура учителя как субъекта педагогической деятельности / В. А. Сластёнин, В. К. Елисеев // Педагогическое образование и наук. – 2005. – No 5. – С. 37–42.
8. Сухомлинський В. О. Сто порад учителеві / В. О. Сухомлинський. – К. : Рад. школа, 1988. – 304 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Кондратець, І. В. (2013). Value of the motivation-having a special purpose stage of technology of forming of reflection culture in the system of professional development of teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 386–390. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3254
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2013 Інна Вікторівна Кондратець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.