The principle of Knowledge Control Humanization

Authors

  • Інна Анатоліївна Кузнецова Mykhailo Ostrohradskyi Kremenchuk National University (Ukraine)

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3255

Keywords:

humanism, humanization of education, control, principles of control, educative-cognitive activity

Abstract

Kuznetsova I. A. The principle of  Knowledge Control Humanization.

The article deals with the study of notion of control as a necessary component of educational and training process. It has been focused on the significance of partner relationship between teacher and student in the process of knowledge control. Some principles of control reflecting humanity direction of person development level have been characterized.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 87

Author Biography

Інна Анатоліївна Кузнецова, Mykhailo Ostrohradskyi Kremenchuk National University (Ukraine)

Роstgraduate

References

1. Аванесов В. С. Основы научной организации педагогического контроля в высшей школе / В. С. Аванесов. – Москва: МИСИС, 1989. – 167 с.
2. Буйновский А. С. Системный контроль как средство обучения и воспитания студентов. Ч.1. Входной, текущий и тематический контроль / А. С. Буйновский, М. К. Медведева, П. Б. Молоков, Н. Ф. Стась // Известия Томского политехнического университета. – 2007. – Т.310. – No 3. – С. 217–222.
3. Пташний О. Д. Теорія і практика контролю результатів навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ України у др. п. ХІХ ст.: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / О. Д. Пташний. – Харків, 2003. – 20 с.
4. Розлог Б. П. Гуманізм раціональності педагогічного процесу: постмодерністські трансформації / Б. Г. Розлог, М. Б. Розлог. – Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2009. – 176 с.
5. Ромащенко І. Контроль знань, умінь і навичок студентів у ВНЗ як засіб управління процесом навчання / І. Ромашенко // Молодь і ринок. – 2012. – No2 (85). – С. 90–93.
6. Чередник О. Основні підходи до контролю знань студентів в організації навчально-пізнавальної діяльності вищих педагогічних закладів в др. п. ХХ ст. / О. Чередник // Вісник
Луганського національного університету імені Т. Шевченка. Педагогічні науки. – 2011. – No 10. Ч. 2. – С. 181–189.

Published

16-05-2013

How to Cite

Кузнецова, І. А. (2013). The principle of Knowledge Control Humanization. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 391–394. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3255

Issue

Section

Obsolete6