The principle of Knowledge Control Humanization
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3255Keywords:
humanism, humanization of education, control, principles of control, educative-cognitive activityAbstract
Kuznetsova I. A. The principle of Knowledge Control Humanization.
The article deals with the study of notion of control as a necessary component of educational and training process. It has been focused on the significance of partner relationship between teacher and student in the process of knowledge control. Some principles of control reflecting humanity direction of person development level have been characterized.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 88
/ PDF downloads: 87
References
1. Аванесов В. С. Основы научной организации педагогического контроля в высшей школе / В. С. Аванесов. – Москва: МИСИС, 1989. – 167 с.
2. Буйновский А. С. Системный контроль как средство обучения и воспитания студентов. Ч.1. Входной, текущий и тематический контроль / А. С. Буйновский, М. К. Медведева, П. Б. Молоков, Н. Ф. Стась // Известия Томского политехнического университета. – 2007. – Т.310. – No 3. – С. 217–222.
3. Пташний О. Д. Теорія і практика контролю результатів навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ України у др. п. ХІХ ст.: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / О. Д. Пташний. – Харків, 2003. – 20 с.
4. Розлог Б. П. Гуманізм раціональності педагогічного процесу: постмодерністські трансформації / Б. Г. Розлог, М. Б. Розлог. – Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2009. – 176 с.
5. Ромащенко І. Контроль знань, умінь і навичок студентів у ВНЗ як засіб управління процесом навчання / І. Ромашенко // Молодь і ринок. – 2012. – No2 (85). – С. 90–93.
6. Чередник О. Основні підходи до контролю знань студентів в організації навчально-пізнавальної діяльності вищих педагогічних закладів в др. п. ХХ ст. / О. Чередник // Вісник
Луганського національного університету імені Т. Шевченка. Педагогічні науки. – 2011. – No 10. Ч. 2. – С. 181–189.
2. Буйновский А. С. Системный контроль как средство обучения и воспитания студентов. Ч.1. Входной, текущий и тематический контроль / А. С. Буйновский, М. К. Медведева, П. Б. Молоков, Н. Ф. Стась // Известия Томского политехнического университета. – 2007. – Т.310. – No 3. – С. 217–222.
3. Пташний О. Д. Теорія і практика контролю результатів навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ України у др. п. ХІХ ст.: автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. пед. наук: спец. 13.00.01 / О. Д. Пташний. – Харків, 2003. – 20 с.
4. Розлог Б. П. Гуманізм раціональності педагогічного процесу: постмодерністські трансформації / Б. Г. Розлог, М. Б. Розлог. – Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2009. – 176 с.
5. Ромащенко І. Контроль знань, умінь і навичок студентів у ВНЗ як засіб управління процесом навчання / І. Ромашенко // Молодь і ринок. – 2012. – No2 (85). – С. 90–93.
6. Чередник О. Основні підходи до контролю знань студентів в організації навчально-пізнавальної діяльності вищих педагогічних закладів в др. п. ХХ ст. / О. Чередник // Вісник
Луганського національного університету імені Т. Шевченка. Педагогічні науки. – 2011. – No 10. Ч. 2. – С. 181–189.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Кузнецова, І. А. (2013). The principle of Knowledge Control Humanization. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 391–394. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3255
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2013 Інна Анатоліївна Кузнецова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.