The interaction of family and educational institutions in the socialization in childhood

Authors

  • І. П. Рогальська Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3350

Keywords:

socialization, family, pre-school, interaction, institutions, society

Abstract

Rogal’skaya I. P. The interaction of family and educational institutions in the socialization in childhood.

The article refers to the coverage features family interaction and educational institutions in the socialization of a child by its specificity in modern conditions of social instability, particularly through the study of pre-school institutions of an open social and educational system that comprehensively linked to the environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 124

Author Biography

І. П. Рогальська, Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Асмолов О. Главное – сохранить почемучек / О. Асмолов // Дошкольное воспитание. – 2005. – No 3. – С. 68–69.
2. Богуш А. М. Дитинство: погляд сьогодення / А.М. Богуш // Виховання і культура. – 2003. – No 1-2. – С. 4–10.
3. Детский сад вчера, сегодня, завтра // Дошкольное воспитание. – 2005. – No 8. – С. 88–95.
4. Ніколаєнко С. Якісна освіта – запорука реалізації особистості / С. Ніколаєнко // Дошкільне виховання. – 2007. – No 9. – С. 3–6.
5. Хоментаускас Г. Т. Семья глазами ребенка / Г. Т. Хоментаускас. – М. : Педагогика, 1989. – 154 с.
6. Щербак Н. Д. Соціально-педагогічна профілактика жорстокого ставлення до дітей у сім’ї: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.05 – соціальна педагогіка / Н. Д. Щербак. –
Луганськ, 2004. – 20 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Рогальська, І. П. (2013). The interaction of family and educational institutions in the socialization in childhood. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 382–388. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3350

Issue

Section

Current issues of education