The role of communication in developing the speech culture of high school students in teaching humanities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4633Keywords:
learning communication, high school students, humanities, culture of speechAbstract
The article exposes the issue effectively creating a culture of high school speech-based communication-active approach. Substantiates the position that communication on the work of training text contributes to a high level of speech culture in the classroom with senior humanitarian items.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 63
/ PDF downloads: 101
References
1. Бодалев А. А. Проблемы гуманизации межличностного общения и основные направления их психологического изучения / А. А. Бодалев // Вопросы психологии. – 1989. - № 6. – С. 74-81.
2. Джидарьян И. А. К вопросу о мотивации / И. А. Джидарьян // Теоретические вопросы психологии личности. – М., 1974. – С. 12-18.
3. Добрович А. Б. Общение: Наука и искусство / А. Б. Добрович. – М.: Знание, 1978. – 143 с.
4. Карпова А. Ф. К вопросу об устойчивости мотивации при поэтапном формировании умственных действий и понятий / А. Ф. Карпова// Мотивация учения. – Волгоград: Флинта, 1976. – С. 72-80.
5. Кузьмичева И. А. Проблемно-диалогическое общение как основа коммуникативного обучения / И. А. Кузьмичева // Общение и диалогов практике общения, воспитания и психологической консультации. – М., 1987. – С. 102-109.
6. Леонтьев А. А. Педагогическое общение / Алексей Николаевич Леонтьев. – М.: Знание, 1979. – 464 с.
7. Хасанбаева Д. Х. Когнитивные механизмы формирования речевых действий: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «общая психология, история психологии» / Д. Х. Хасаньаева. – Новосибирск, 1995. – 18 с.
2. Джидарьян И. А. К вопросу о мотивации / И. А. Джидарьян // Теоретические вопросы психологии личности. – М., 1974. – С. 12-18.
3. Добрович А. Б. Общение: Наука и искусство / А. Б. Добрович. – М.: Знание, 1978. – 143 с.
4. Карпова А. Ф. К вопросу об устойчивости мотивации при поэтапном формировании умственных действий и понятий / А. Ф. Карпова// Мотивация учения. – Волгоград: Флинта, 1976. – С. 72-80.
5. Кузьмичева И. А. Проблемно-диалогическое общение как основа коммуникативного обучения / И. А. Кузьмичева // Общение и диалогов практике общения, воспитания и психологической консультации. – М., 1987. – С. 102-109.
6. Леонтьев А. А. Педагогическое общение / Алексей Николаевич Леонтьев. – М.: Знание, 1979. – 464 с.
7. Хасанбаева Д. Х. Когнитивные механизмы формирования речевых действий: автореф. дисс. на соискание ученой степени канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «общая психология, история психологии» / Д. Х. Хасаньаева. – Новосибирск, 1995. – 18 с.
Downloads
Published
25-11-2011
How to Cite
Іліада, Х. С. (2011). The role of communication in developing the speech culture of high school students in teaching humanities. Educational Dimension, 32, 553–559. https://doi.org/10.31812/educdim.4633
Issue
Section
Current issues of modern secondary school
License
Copyright (c) 2011 Христові Стіліані Іліада
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.