THEORETICAL AND METHODOLOGICAL FUNDAMENTALS OF THE ACTIVITY OF A PRACTICAL PSYCHOLOGIST IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.4899Keywords:
напрямки дальності практичного психолога, основні теоретико-методологічні принципи роботи психолога в закладах освітиAbstract
In article teoretko-methodological bases of activity of the practical psychologist in educational institutions are considered, directions of work of the practical psychologist general education are analyzed and medical institutions, the model of professional interaction of the practical psychologist with the teacher as motive force of development of pedagogical innovations s presented.
Downloads
Metrics
References
Акопов Г.В. Проблемы сознания в психологии. Отечественна платформа / Г.В. Акопов.- Самара, 2002. - 230 с.
Буряк В.К. Педагогічна культура: теоретнко-методологічний аспект / В.К. Буряк - К. : Демтур. – 2005. - 232 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/4658
Валицкая А.П. Философские основания современной парадигмы образования / А.П. Валицкая // Педагогика, 2007. - №3. – С. 15-20.
Дофман Л.Я. Методологические основы эмпирической психологии / Л.Я. Дофман. - М.: МГ. -2001.-120 с.
Дьяконов Г.В. Основы диалопического подхода в психологической науке : монография / Г.в. Дьяконов. - Кировоград : РНО КГПУ им. В.Винииченко, 2007. - 874 с.
Максименко С.Д. Генеза здійснения особистості: К.: Видавництво ТОВ «КММ», 2006. - 240 с.
Никвндров В.В. Антитрениг, или Контур нравственных и теоретических основ психологического тренинга / В.В. Никандров. – СПб, 2003.
Никандров В.В. Андроцентризм и новая научная парадигма / В.В. Никаллров // Жизнь человека: опыт междисииплинарного исследования / Матеркал межвуювской конференции, -СПб., 1997. - С. 37-40
Столин В.В. Самосознание личности / В.В. Столин,-М. : Изд-во МТУ, 1983. - 284 с.
Шнрофф В.А. Роль модели в познании / В.А.Широф - Л. : Иад-во, ЛГУ, 1963. - 128 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 L.O. Haponenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.