Functional priorities of education on artistic-graphic faculties
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5974Keywords:
artistic education, visual communication, self-realizationAbstract
In the article the possibility and prospects of actualization of functions which have a character of communication in a culture in artistic education is considered.
Downloads
Metrics
References
Бергер А. Видеть значит верить. Введение в зрительную коммуникацию: Пер. с англ. - М.: Издательский дом «Вильямс», 2005. - 288 с.
Даниэль С. Искусство видеть: О творческих способностях восприятия, о языке линий и красок и о воспитании зрителя / Сергей Даниэль. - СПб.: Амфора, ТИД Амфора, 2006. - 206 с.
Концепція художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах // Книга для вчителя дисциплін художньо-естетичного циклу: Довідково-методичне видання / Упоряд. М. С. Демчишин; О. В. Гайдамака. Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. - С. 160 - 211.
Національна Доктрина розвитку освіти України у XXI столітті // Педагогічна газета. - 2001. - № 7 (липень).
Превентивна педагогіка: Навчальний посібник / Кондрашова Л. В. - Кривий Ріг: КДПУ, 2004. - 304 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2007 O.Ch. Chyrva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.