FORMATION OF READINESS OF FUTURE TEACHERS OF HISTORY FOR INNOVATIVE ACTIVITY IN SCHOOL USING THE "PROJECT METHOD"

Authors

  • T.Ye. Stolyarenko South Ukrainian National Pedagogical University named after K.D. Ushinsky

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6944

Abstract

Article is devoted questions of preparation of the future teachers of history to the qualified activity in the conditions of a modern information field lo information-technical component will be a question of formation of information competence of the future teacher of history, in particular.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 51

References

Латиський В.В. Навчальне середовище нового покоління й особливості навчально-виховного процесу. Інформатизація освіти України: Європейський вимір: Матеріали міжнародної науково - практичної конференції. - Київ-Камянець-Подільський, 2007. - 232 с.

Могилев А.В. Методические рекомендации по использованию учебного курса „Intel@" Обучение для будущего» в практике педагогического ВУЗа. http://www.iteach.ru/courses/metodika/metrecom.doc

Морська Л.І. Методична система підготовки майбутнього вчителя іноземних мов до використання інформаційних технологій у нявчанні учнів. Монографія. - Тернопіль: ТИПУ ім. В. Гнатюка, 2007. - 243 с.

Педагогіка вищої школи: навч. посіб./ За ред. З.Н. Курлянд. — К.: Знання, 2007. - 495 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Stolyarenko, T. (2009). FORMATION OF READINESS OF FUTURE TEACHERS OF HISTORY FOR INNOVATIVE ACTIVITY IN SCHOOL USING THE "PROJECT METHOD". Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 350–355. https://doi.org/10.31812/educdim.6944

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy