Розв’язання логічних задач як база для розвитку логічного мислення та вміння розв’язувати задачі

Автор(и)

  • Георгій Ісаакович Скороход Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1237

Ключові слова:

педагогіка, логічні задачі, розвиток логічного мислення, тип задачі, метод розв’язання задачі, дедукція, область пошуку розв’язку, метод порівняння, інваріант перетворень, метод зворотних перетворень

Анотація

У статті розібрані розв’язки 10 логічних задач, для розв’язання яких застосовані такі методи, як дедукція, переформулювання вимоги задачі,
створення адекватної математичної моделі, звуження області пошуку рішення, формулювання послідовності запитань та відповідей, порівняння,
формування віртуальної ситуації і порівняння її з реальною, пошук і використання інваріанта перетворень, метод зворотних перетворень. Для
деяких завдань сформульовано узагальнений тип завдання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 183 / PDF downloads: 116

Біографія автора

Георгій Ісаакович Скороход, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Арнольд В. И. Задачи для детей от 5 до 15 лет / В. И. Арнольд – М. : МЦНМО, 2007. –16 с.

Пойя Д. Математическое открытие / Д. Пойя. –М. : Наука, 1970. – 452 с.

Пойя Д. Математика и правдоподобные рассуждения / Д. Пойя. – М. : Изд-во иностранной литературы, 1957. –536 с.

Пономарев Я. А. Психология творчества и педагогика / Я. А. Пономарев – М. : Педагогика, 1976. – 280 с.

Скороход Г. И.Процесс решения задачи как последовательность приёмов и результатов их применения / Г. И. Скороход // Фактори розвитку педагогіки і психології в ХХ1 столітті: Зб. тез міжнар. наук.-практ. конф. : (м. Харьків, Україна, 10-11 червня 2016 року). – Харків : Східноукр. організація «Центр педагогічних досліджень», 2016. – С. 9-13. DOI: https://doi.org/10.55056/tmn.v13i3.982

Скороход Г. І. Основні методи розв’язання нестандартних математичних задач / Г. І. Скороход // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : зб. наук. праць. Випуск X.–Кривий Ріг : Видавничий відділ НМетАУ, 2012. – Т. 1 : Теорія та методика навчання математики. – C. 228-234.

Скороход Г. И. Некоторые типы математических задач и методы их решения / Г. И. Скороход // Фізико-математична освіта : наук. журнал. – 2016. – Випуск 4 (10). – С. 126-130.

Скороход Г. І. Методи активного вивчення математичних дисциплін у вищій школі / Г. І. Скороход, В. Д. Ламзюк // Педагогіка вищої та середньої школи : зб. наук. праць. – 2010. – № 29. – С. 63-71.

Скороход Г. И.Использование логических задач для обучения методам решения задач / Г. И. Скороход, А. К. Гостева // Актуальні питання педагогічних та психологічних наук: зб. тез міжнар. наук.-практ.конф. : (м. Харьків, Україна, 14-15 листопада 2014 року). – Харьків : Східноукраїнська організація «Центр педагогічних досліджень», 2014. – С. 35-38.

Опубліковано

17-02-2017

Як цитувати

Скороход, Г. І. (2017). Розв’язання логічних задач як база для розвитку логічного мислення та вміння розв’язувати задачі. Педагогіка вищої та середньої школи, 49, 362–371. https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1237

Номер

Розділ

Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного п