ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНІСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДО ОСОБИСТІСТЮ ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6034Анотація
In the article the essence and contents of the notion of readiness of future teachers of foreign languages for personality-oriented teaching high-school pupils is revealed. On the basis of analysis of the literary sources the above mentioned phenomenon is defined and the ways of forming this complex unity of personality in students of the department of foreign languages are noted.
Завантаження
Metrics
Посилання
Дьяченко М.И. Готовность к деятельности в напряженннх ситуациях. Психологический аспект / М.И. Дьяченко, Л.И. Кандыбович, В.А. Пономаренко. - Минск: Университетское. 1985. - 206 с.
Якиманская И.С. Построение личностно-ориентированной школи (Из опьіта городской зкспериментальной плошадки) / Ин- т пед. инноваций РАО; Под науч. ред. И.С. Якиманской. - Москва: КСП, 2001. - 128 с.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2009 O.V. Hladka
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.