Психолого-педагогiчнi умови формування толерантності на уроках української мови та літератури

Автор(и)

  • Галина Миколаївна Котенко Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 57

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7449

Ключові слова:

психолого-педагогiчнi умови формування толерантності на уроках української мови та літератури

Анотація

Явище толерантності та чинники, що лежать в основі розвитку толерантності, – одна з найактуальніших тем сучасності, яка привертає увагу вчених з різних областей знання (етнічної, крос-культурної та політичної психології, соціології, філософії, культурної антропології). Актуальність проблеми вивчення психолого-педагогічних умов розвитку толерантності в ранньому юнацькому віці зумовлена необхідністю підвищеної уваги до становлення людини як особистості. Адже саме у юнацькому віці людина привласнює соціально значущі властивості особистості: здатність до співпереживання, морального ставлення до людей, до самої себе, а також засвоює норми поведінки в суспільстві. У зв'язку з цим в якості проблеми дослідження виступає потреба практики в знанні психолого-педагогічних чинників розвитку толерантності в юнацькому віці в процесі навчання

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 43

Біографія автора

Галина Миколаївна Котенко, Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 57

вчитель української мови і літератури та світової літератури (вища кат.)

Посилання

Абакумова И. В. О становлении толерантной личности в поликультурном образовании / Ирина Владимировна Абакумова // Вопросы психологии. – М.: МГАФК. – 2003. – № 3. – С.78-81.

Безкоровайна О. З педагогікою толерантності у третє тисячоліття / Ольга Безкоровайна // Педагогіка толерантності. – К.: Полікультурний світ. –2003. –№ 3. – С.4-11.

Золотухин В. М. Две концепции толерантности / Владимир Михайлович Золотухин.– Кемерово: КузГТУ, 1999.

Констянтинова О. Навчаймося толерантності та культурі миру/ О. Констянтинова, В. Огородник //Педагогіка толерантності.–К.: Полікультурний світ. – 2003.– № 1. – С.9-18.

Кузьменко В. В. Виховання толерантності – запорука діалогу культур /В.В.Кузьменко, Л.А.Гончаренко //Педагогіка толерантності. – К.: Полікультурний світ.– 2004. – № 4. – С.11-14.

Матієнко О. С. Виховання толерантності починається з учителя / Олена Степанiвна Матієнко // Рідна школа. – К.: Демiур. – 2005. – № 6. – С.29-32.

Мириманова М.С. Воспитание толерантности через социокультурное взаимодействии. [Электронний ресурс] / М. С. Мириманова, А. С. Обухов. Режим доступа – www.abitura.com/not onli/tolerantia.htnl

На пути к толерантному сознанию / [Солдатова Г.У., Шайгерова Л.А., Шарова О.Д. и др.] / Отв. ред. А.Г. Асмолов. – М.: Смысл, 2000.

Овчинникова Н. В. Коммуникативные технологии в обеспечении толерантности./ Н. В. Овчинникова, Г. А. Шишкова. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2002.

Рожков М. И. Воспитание толерантности у школьников. / М. И. Рожков, Л. В. Байбородова, М. А. Ковальчук.– Ярославль: Холдинг, 2003. 221с.

Семина Л. И. Учимся диалогу. Толерантность: объединения и усилия. / Л. И. Семина // Семья и школа.– М.: Роспечать.– 2001. – № 11-12. – С.36-40.

Солдатова Г. У. Психодиагностика толерантности личности/ Г.У. Солдатовой, Л.А. Шейгеровой. – М.: Смысл, 2008. 170 с.

Степанов О. П. Як виховати толерантність? / О. П. Степанов// Народна освiта.– К.: Академперіодика.– 2001, №9, с.91-97.

Швачко О. В. Толерантність як психолого-соціальний феномен. / О. В.Швачко // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – К.: Академперіодика. – 2000. – № 2. – С. 154-170

Downloads

Опубліковано

2022-06-26

Як цитувати

Котенко, Г. М. (2022). Психолого-педагогiчнi умови формування толерантності на уроках української мови та літератури. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 4, 177–183. https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7449

Номер

Розділ

Розділ IV