Предиктори розвитку комунiкативної поведiнки школярiв пiдлiтково-юнацького вiку
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v13i.7668Ключові слова:
комунікативна поведінка, соціолект, діалог, педагогічне спілкування, особистісний потенціал, особистісна автономія, підлітково-юнацький вік, освітній простір, толерантнiсть до невизначеностi, професiйнокомунiкативна рiвновагаАнотація
Стаття присвячена аналiзу комплексної проблеми розвитку
комунiкативної поведiнки школярiв пiдлiткового та юнацького вiку.
Розглянуто характеристики соцiолекту сучасної молодi. Представлено
наукову аргументацiю необхiдної полiмодальностi вивчення
соцiокультурних предикторiв розвитку комунiкативних стратегiй
поведiнки пiдлiткiв i юнацтва в дiалогiчному освiтньому просторi.
Наведено результати емпiричного вимiрювання спрямованостi
спiлкування пiдлiткiв i юнакiв. Констатовано, що орiєнтування
школярiв перiоду дорослiшання в координатах «Я — Iнший» має
переважно монологiчний вектор. Статистично пiдтверджено, що
вiдмiнностi у виявленнi спрямованостi особистостi у спiлкуваннi мiж
школярами, якi навчаються в закладах середньої освiти рiзного типу, є
статистично незначущими. Цi ознаки в порiвнюваних групах рiзняться
лише кiлькiсно. Наголошено, що результати емпiричного дослiдження
свiдчать про недостатнiсть у закладах освiти цiлеспрямованого
впливу щодо розвитку варiативної комунiкативної дiалогiчної
культури школярiв i дiалогiчної моделi фахової взаємодiї в системi
«Вчитель — Учень» без порушення професiйно-комунiкативної
рiвноваги. Зазначено, що впровадження дiалогової системи в освiту
є суттєвим фактором розвитку особистiсного потенцiалу кожного
учасника освiтньо-виховного процесу.
Metrics
Посилання
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.