General patterns of memory development of younger school age pupils

Authors

  • T.U. Prakhova , Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 108
  • І.І. Taran , Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 88

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7217

Keywords:

younger school age pupils, mnemonics, memory

Abstract

The article presents the general characteristics of the memory of younger school-age pupils. It is revealed the classification of memory types appearing in junior pupils. The strategy of mnemonics use in work with younger school-age pupils is determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • T.U. Prakhova, , Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 108

    вчитель початкових класів

  • І.І. Taran, , Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 88

    вчитель початкових класів 

Published

2022-06-24

Issue

Section

Розділ II

How to Cite

General patterns of memory development of younger school age pupils. (2022). Actual Problems of Psychology in Educational Institutions, 8, 79-82. https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7217