General patterns of memory development of younger school age pupils

Authors

  • T.U. Prakhova Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 108
  • І.І. Taran Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 88

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7217

Keywords:

younger school age pupils, mnemonics, memory

Abstract

The article presents the general characteristics of the memory of younger school-age pupils. It is revealed the classification of memory types appearing in junior pupils. The strategy of mnemonics use in work with younger school-age pupils is determined.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 101 / PDF downloads: 71

Author Biographies

T.U. Prakhova, Криворізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 108

вчитель початкових класів

І.І. Taran, Криворізька загальноосвітня школа І˗ІІІ ступенів № 88

вчитель початкових класів 

Published

2022-06-24

How to Cite

Prakhova Т. Ю., & Taran І. І. (2022). General patterns of memory development of younger school age pupils. Actual Problems of Psychology in Educational Institutions, 8, 79–82. https://doi.org/10.31812/psychology.v0i0.7217

Issue

Section

Розділ II