Робота психологічної служби з батьками на сучасному етапі
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v5i.7400Keywords:
робота психологічної служби з батьками на сучасному етапіAbstract
Соціально- відповідальні батьки багато зусиль затрачають для того, щоб їхні діти виросли досконалими особистостями, максимально самореалізувалися в житті. Однак ці зусилля не завжди дають очікувані результати, що великою мірою залежить і від системи сімейних цінностей, рівня особистісної культури кожного з батьків, у тому числі педагогічної культури. Педагогічна культура батьків — компонент загальної культури, який акумулює в собі накопичений попередніми поколіннями досвід виховання дітей у сім'ї. Виявляється вона в розумінні та усвідомленні батьками своєї відповідальності за виховання дітей, у ставленні до них, в оцінюванні їхньої поведінки, у реальній діяльності та спілкуванні з ними, а також у здійсненні продуктивних зв'язків з іншими виховними інститутами (дошкільними закладами, школою, позашкільними закладами).[1] Для цього дорослі мають бути не лише належно вихованими, а й педагогічно освіченими. Навіть найсерйозніші прорахунки педагогів не позначаються так фатально на розвитку особистості дитини, як неправильна поведінка батьків. Тому виховання батьків необхідне і для успішності процесу виховання дітей, і для здоров'я суспільства.[1] Педагогічна культура батьків є складною і динамічною системою, її утворюють такі компоненти: 1) педагогічні знання — уявлення батьків про вікову динаміку розвитку дитини, самоцінність періоду дошкільного дитинства, про основні завдання виховання. Виявляються вони у ставленні до дитини, в оцінюванні її поведінки, реальній діяльності та спілкуванні з нею; 2) педагогічна і психологічна компетентність - здатність зрозуміти потреби дітей, раціонально спрямувати зусилля і засоби на уміння бачити перспективи розвитку дитини;
Metrics
References
Рибальченко І.М. Взаємодія з батьками / І.М. Рибальченко. – Х. :
Основа, 2007. – 208 с.
Мудрість виховання: Книжка для батьків / Упорядники Б. М.Бим-Бад, ЕХ.Д.Днепров, Р. Б.Корнетов. – М.: Педагогіка, 1987. – 288 з.42
Рубченко А. До. Підходи до проблеми дитячо-батьківських взаємин у вітчизняної психології// Питання психології. – 2005. - №>4.-с.98-114.
Система роботи з батьками: модель співпраці міського відділу освіти і навчальних закладів / [ред. рада : Т. Вороніна, І. Стеценко, М. Мосієнко та ін.]. – К. : Шк. світ, 2008. – 128 с.
Інтернет ресурси:Українські підручники онлайн http://pidruchniki.ws