Peculiarities of educational motivation of students in conditions of increasing the share of distance learning as part of combined
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v13i.7669Keywords:
motive, hierarchy of motives, combined learning, distance learning, motivational factors, learning motivationAbstract
Стаття присвячена проблемi навчальної мотивацiї
студентiв, що визнається науковцями як одна з прiоритетних в умовах
сучасних трансформацiй української освiти. На основi теоретичного
аналiзу окреслено специфiку комбiнованого навчання як форми
органiзацiї освiтнього процесу — одного з провiдних чинникiв
навчальної мотивацiї. Особливу увагу було придiлено розгляду
впливу на мотивацiю студентiв збiльшення частки дистанцiйних форм
навчання у складi комбiнованого. Здiйснено перевiрку гiпотези щодо
змiни мотивацiї до навчання через збiльшення дистанцiйних форм в
освiтньому процесi. Представлено результати дiагностики особливостей
навчальної мотивацiї студентiв Криворiзького педагогiчного
унiверситету, а також результати порiвняльного аналiзу отриманих
даних iз результатами аналогiчних дослiджень мотивацiї навчальної
дiяльностi студентiв iнших закладiв вищої освiти України в перiод до
iнтенсифiкацiї впровадження дистанцiйних форм навчання. Визначено
особливостi iєрархiї мотивiв у дослiджуваних групах, специфiку
провiдних мотивiв до навчання, мiсце пiзнавальних i професiйних
мотивiв, якi можна розглядати як позитивний фактор професiйного
становлення здобувачiв освiти. Окреслено перспективи подальших
наукових пошукiв.