Модуси художності поезії Михайла Драй-Хмари

Автор(и)

  • Лідія Кавун Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

DOI:

https://doi.org/10.31812/world_lit.v14i0.3793

Ключові слова:

трагізм, елегійність, художність, модальність, поезія, поетика

Анотація

У статті розглянуто модуси художності та проблеми співвідношення між семантикою поетичного тексту Михайла Драй-Хмари й позатекстовою реальністю. Проаналізовано поезію, яка ввійшла до збірки «Проростень». Зазначено, що у поетичних текстах М.Драй-Хмари переплітається трагічна та елегійна художня модальність, однак переважає елегійний модус художності (“Наставила шовкових кросен”, “Вона живе і нині“, “Серпневий прохолонув вар…” та ін.). Елегійний герой поета зі свого суб’єктивного  “кутка” любується не собою, не своєю суб’єктивністю, а своїм життям, його незворотністю, індивідуальною вписаністю в об’єктивну картину всезагального життєустрою.

Проаналізовано поетику українського неокласика і резюмовано, що це є семантична поетика, в основі якої лежить творення “нових смислів”.

##plugins.generic.paperbuzz.metrics##

##plugins.generic.paperbuzz.loading##
Abstract views: 277 / PDF downloads: 154

Біографія автора

Лідія Кавун, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

доктор філологічних наук, професор, кафедрa української літератури і компаративістики

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-20

Як цитувати

Кавун, Л. (2020). Модуси художності поезії Михайла Драй-Хмари. Літератури світу: поетика, ментальність і духовність, 14, 48–55. https://doi.org/10.31812/world_lit.v14i0.3793

Номер

Розділ

Поетика літератур світу