Особливості політики гендерної пріоритетизації у вищий освіті: досвід Німеччини для України

Анастасія Брильова, Тамара Марценюк

Анотація


Охарактеризовано політику гендерної пріоритетизації в Німеччині, важливим аспектом якої є прийняття відповідного законодавства й призначення відповідальних за його втілення органів державної влади. Розглянуто особливості вищої освіти в Німеччині. Гендерну нерівність в університетах проілюстровано відповідними статистичними даними. На прикладі Європейського університету Віадріна окреслено етапи впровадження політики гендерної пріоритетизації у вищий навчальний заклад.

Ключові слова: вища освіта, гендерна пріоритетизація (gender mainstreaming), гендерна нерівність, Німеччина.

Анастасия Брылева, Тамара Марценюк ОСОБЕННОСТИ ПОЛИТИКИ ГЕНДЕРНОЙ ПРИОРИТЕТИЗАЦИИ В ВЫСШЕМ ОБРАЗОВАНИИ: ОПЫТ ГЕРМАНИИ ДЛЯ УКРАИНЫ

Охарактеризовано политику гендерной приоритетизации в Германии, важным аспектом которой является принятие соответствующего законодательства и назначение ответственных за его воплощение органов государственной власти. Рассмотрены особенности высшего образования в Германии. Гендерное неравенство в университетах проиллюстрировано соответствующими статистическими данными. На примере Европейского университета Виадрина обозначены этапы внедрения политики гендерной приоритетизации в высшее учебное заведение.

Ключевые слова: высшее образование, гендерная приоритетизация (gender mainstreaming), гендерное неравенство, Германия.

 

Anastasiya Brylova, Tamara Martsenyuk PECULIARITIES OF GENDER MAINSTREAMING IN HIGHER EDUCATION: GERMAN EXPERIENCE FOR UKRAINE

Gender mainstreaming policy in Germany has been analyzed, an important aspect of which is the adoption of the appropriate legislation and the appointment of public authorities responsible for its implementation. The peculiarities of higher education in Germany have been characterized. Gender inequality in the universities has been illustrated with relevant statistical data. The stages of the implementation of the policy of gender mainstreaming into the institutions of higher education have been explained by the example of European University Viadrina.

Key words: higher education, gender mainstreaming, gender inequality, Germany.


Повний текст:

PDF

Посилання


Маценюк Т. Гендерна політика Європейського Союзу: загальні принципи та найкращі практики / Т.Марценюк. – К. : Міжнародний центр перспективних досліджень, 2015. – 44 с.

Basic Law for the Federal Republic of Germany in the revised version published in the Federal Law Gazette Part III, classification number 100-1, as last amended by the Act of 11 July 2012 (Federal Law Gazette I p. 1478) [Electronic resource]. – Available at: http://www.gesetze-im-internet.de/englisch_gg/englisch_gg.html#p0022

Damus S. Gleichstellungskonzept 2014-2017 Europa Universität Viadrina Frankfurt (Oder). – 2013.

Gender mainstreaming in development programming: An issues brief [Electronic resource]. – Available at: http://www.unwomen.org/~/media/headquarters/attachments/sections/how%20we%20work/unsystemcoordination/gendermainstreaming-issuesbrief-en%20pdf.pdf

Gesetz zur Gleichstellung von Frauen und Männern in der Bundesverwaltung und in den Gerichten des Bundes [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.gesetze-im-internet.de/bgleig_2015/BJNR064300015.html

Блонский П. П. Половое воспитание / П. П. Блонский // Статеве виховання школярів: сторінками історії (20-30-ті роки ХХ століття): хрестоматія. – Херсон : ХДУ, 2007. – С. 5–16.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.