Когнітивні стратегії як засіб підвищення якості викладання англійської мови в Україні

Автор(и)

  • Марина Валеріївна Цегельська Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.235

Ключові слова:

комунікативний підхід, когнітивна лінгвістика, академічний словник, фази навчання

Анотація

У статті висвітлено недоліки традиційного комунікативного підходу, що застосовується у викладанні іноземних мов в Україні, та наголошується на необхідності запровадження нових технологій, які можуть підвищити ефективність навчання англійської мови як засобу міжнародного спілкування, зокрема в опануванні словникового запасу. Ці технології знаходяться у площині когнітивної лінгвістики, яка розглядає мову як когнітивну дію та ґрунтується на положеннях про те, що мова не є автономним когнітивним об’єктом, граматика є концептуалізацією, знання мови є результатом її використання.

Організація матеріалу в когнітивні категорії відбувається через п’ять видів фреймів, що складають фреймову мережу, а саме: предметний фрейм, таксономічний фрейм, посесивний фрейм, акціональний фрейм, компаративний фрейм. Робота з концептуальними картами є складовою начального процесу, який будується пофазово – через імпресинг, меморайзинг, авторизацію та ініціацію.

Metrics

PDF views
189
Jan 2016Jul 2016Jan 2017Jul 2017Jan 2018Jul 2018Jan 2019Jul 2019Jan 2020Jul 2020Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 202616
|
Abstract views: 429 / PDF downloads: 189

Біографія автора

Марина Валеріївна Цегельська, Криворізький державний педагогічний університет

кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської мови з методикою викладання

Посилання

Жаботинская С. А. Концептуальний анализ: типы фреймов / С. А. Жаботинская // Вісник Черкаського університету. –Сер. Філологічнінауки. –1999. –Вип. 11. –С.12 –25.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва]. –К.:Ленвіт, 2003. –273с.

Карпенко М. П. Телеобучение / М. П. Карпенко. –М.: Современная гуманитарная академия (СГА), 2008. –800 с.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з англійської мови за результатами тестування ЗНО. Accessed May 4, 2013 from http://loippo-monitoring.edukit.lg.ua/zno/

Croft W. Cognitive Linguistics / W. Croft, A. D. Cruse. –New York: Cambridge University Press, 2004. –374 p.

McMurtrie B. International enrollments at U.S. colleges grow but still rely on China/ B. McMurtrie // Chronicle of Higher Education. –Nov. 14. –Accessed April 8, –2013. –From : http://chronicle.com/article/InternationalEnrollments/129747/

Downloads

Опубліковано

2016-01-15

Як цитувати

Цегельська, М. В. (2016). Когнітивні стратегії як засіб підвищення якості викладання англійської мови в Україні. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 14, 318–326. https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.235

Номер

Розділ

Методика викладання мов