Когнітивні стратегії як засіб підвищення якості викладання англійської мови в Україні

Автор(и)

  • Марина Валеріївна Цегельська Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.235

Ключові слова:

комунікативний підхід, когнітивна лінгвістика, академічний словник, фази навчання

Анотація

У статті висвітлено недоліки традиційного комунікативного підходу, що застосовується у викладанні іноземних мов в Україні, та наголошується на необхідності запровадження нових технологій, які можуть підвищити ефективність навчання англійської мови як засобу міжнародного спілкування, зокрема в опануванні словникового запасу. Ці технології знаходяться у площині когнітивної лінгвістики, яка розглядає мову як когнітивну дію та ґрунтується на положеннях про те, що мова не є автономним когнітивним об’єктом, граматика є концептуалізацією, знання мови є результатом її використання.

Організація матеріалу в когнітивні категорії відбувається через п’ять видів фреймів, що складають фреймову мережу, а саме: предметний фрейм, таксономічний фрейм, посесивний фрейм, акціональний фрейм, компаративний фрейм. Робота з концептуальними картами є складовою начального процесу, який будується пофазово – через імпресинг, меморайзинг, авторизацію та ініціацію.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 357 / PDF downloads: 174

Біографія автора

Марина Валеріївна Цегельська, Криворізький державний педагогічний університет

кандидат філологічних наук, доцент кафедри англійської мови з методикою викладання

Посилання

Жаботинская С. А. Концептуальний анализ: типы фреймов / С. А. Жаботинская // Вісник Черкаського університету. –Сер. Філологічнінауки. –1999. –Вип. 11. –С.12 –25.

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [наук. ред. укр. вид. С. Ю. Ніколаєва]. –К.:Ленвіт, 2003. –273с.

Карпенко М. П. Телеобучение / М. П. Карпенко. –М.: Современная гуманитарная академия (СГА), 2008. –800 с.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з англійської мови за результатами тестування ЗНО. Accessed May 4, 2013 from http://loippo-monitoring.edukit.lg.ua/zno/

Croft W. Cognitive Linguistics / W. Croft, A. D. Cruse. –New York: Cambridge University Press, 2004. –374 p.

McMurtrie B. International enrollments at U.S. colleges grow but still rely on China/ B. McMurtrie // Chronicle of Higher Education. –Nov. 14. –Accessed April 8, –2013. –From : http://chronicle.com/article/InternationalEnrollments/129747/

Downloads

Опубліковано

2016-01-15

Як цитувати

Цегельська, М. В. (2016). Когнітивні стратегії як засіб підвищення якості викладання англійської мови в Україні. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 14, 318–326. https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.235

Номер

Розділ

Методика викладання мов