Розвиток творчої уяви через вивчення ліричної поезії Поля Верлена: педагогічний підхід до літературної освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v25i.8152

Ключові слова:

творча уява, лірична поезія, Поль Верлен, літературний імпресіонізм, педагогічна методологія, естетичне виховання, середня освіта, французька література

Анотація

У статті розглядається проблема розвитку творчої уяви під час вивчення ліричної поезії, зокрема творів Поля Верлена, у середній літературній освіті. Дослідження зосереджується на ліричній поезії як формі, що збагачує внутрішній світ учнів, розвиває творчу уяву та формує естетичні смаки. Дослідження надає науково-методологічний аналіз розвитку творчої уяви на уроках зарубіжної літератури та розробляє педагогічні рекомендації для вивчення поетичного світу Верлена як представника літературного імпресіонізму. У статті досліджується творча уява як психологічний і педагогічний виклик, розрізняючи репродуктивний і творчий типи уяви. Представлено конкретні прийоми та завдання для залучення учнів до творчої діяльності під час вивчення поезії, включаючи практичні рекомендації для уроків у 10 класі з імпресіоністичної поезії Верлена. Вибір творчості Верлена обґрунтовується естетичною спрямованістю імпресіонізму на відтворення вражень і настроїв, що апелює до уявних та емоційних здібностей читачів. У дослідженні представлені ефективні методи, включаючи накопичення образів, асоціативні вправи та репродуктивні завдання з творчими елементами. Запропонований нетрадиційний формат уроку з альтернативними методами презентації має на меті послабити концентровані моделі уваги, тим самим активізуючи уяву учнів. Цей підхід відповідає вимогам навчальної програми, водночас розвиваючи творчу індивідуальність учнів, художньо-образне мислення та інтелектуальні здібності.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Bergez, D., 2009. Précis de littérature française. 3rd ed., Armand Colin, Paris.

Brushlinsky, A.V., 1969. Voobrazhenie i tvorchestvo [Imagination and creativity], in: Nauchnoe tvorchestvo [Scientific creativity]. Nauka, Moscow, pp. 341–356.

Konovalova, L.I., 1990. Voobrazhenie v tvorcheskoy deyatel’nosti uchenika-chitatelya [Imagination in the creative activity of a student-reader]. Chita State Pedagogical Institute, Chita.

Marantsman, V.G., 1994. Literatura v shkole: Metodicheskie osnovy [Literature in school: Methodological foundations]. Prosveshchenie, Saint Petersburg.

Meshcheriakova, N., Mykhalchenko, T., Zakharova, N., 2020. Développement de l’imagination créative au cours de l’étude de la poésie lyrique de Paul Verlaine pendant les leçons de littérature, in: Literary discourse: theoretical and practical aspects. Publishing House “Baltija Publishing”, Riga, Latvia, pp. 193–213. doi:10.30525/978-9934-26-009-4.

Moldavskaia, N.D., 1988. Literaturnoe razvitie shkol’nikov [Literary development of schoolchildren]. Pedagogika, Moscow.

Nikolenko, O.M., 2003. Poeziia Frantsuzkoho Symvolizmu: Sharl Bodler, Pol Verlen, Artiur Rembo [Poetry of French symbolism: Charles Baudelaire, Paul Verlaine, Arthur Rimbaud]. Ranok, Kharkiv.

Ormesson, J.d., 1997. Une autre histoire de la littérature française. 2 volumes ed., Nil Éditions, Paris.

Stanislavsky, K.S., 1936. An Actor Prepares. Theatre Arts Books, New York.

Verlaine, P., 1994. Œuvres poétiques complètes. Bibliothèque de la Pléiade, Gallimard, Paris.

Vygotsky, L.S., 1960. Razvitie vysshikh psikhicheskikh funktsiy [Development of higher mental functions]. Izdatel’stvo Akademii pedagogicheskikh nauk, Moscow.

Vygotsky, L.S., 1967. Voobrazhenie i tvorchestvo v detskom vozraste [Imagination and creativity in childhood]. 2nd ed., Prosveshchenie, Moscow.

Завантаження

Опубліковано

2024-12-20

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Розвиток творчої уяви через вивчення ліричної поезії Поля Верлена: педагогічний підхід до літературної освіти. (2024). Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 25, 135-156. https://doi.org/10.31812/filstd.v25i.8152