Стилістичні домінанти поетичного циклу Е. Спенсера “Amoretti”

Автор(и)

  • Інна Сергіївна Білоконенко Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.215

Ключові слова:

Едмунд Спенсер, єлизаветинець, цикл сонетів, «Amoretti», фоностилістичні засоби, стилістичні фігури, тропи

Анотація

У статті проаналізовано особливості мови і стилю циклу сонетів Е. Спенсера “Amoretti”, акцентовано увагу на естетичному ефекті від любовної лірики єлизаветинця, на його усвідомленні національної ідентичності. Указано, що основою авторського сприйняття є розуміння органічної цілісності сонетного циклу, цінності кожного стилістичного прийому, що характеризує художню манеру придворного поета.

На підставі лінгвостилістичного аналізу поезії встановлено домінантні стилістичні засоби. Зокрема, автор послуговується алітерацією, яка формує особливий ритм, «симетрію» звуків і «зближення» слів. Використовуючи засоби поетичного синтаксису, митець вдається до фігур повтору, зіставлення, протиставлення, полісиндетону, риторичних звертань, запитань, оклику. У сонетарії широко представлена система тропів. Передусім вирізняється особливою експресивністю метафора, яка має значні можливості в розкритті внутрішнього світу ліричних героїв. Автор також послуговується персоніфікацією, метонімією, антономазією, гіперболою, літотою, оксюмороном, порівнянням. Аналіз основних стилістичних засобів циклу «Amoretti» показав, що єлизаветинець талановито сполучає стилістичні можливості різних рівнів англійської мови, чим виявляє глибинний зміст кожної поезії, організовуючи унікальне полотно своїх сонетів.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 330 / PDF downloads: 157

Біографія автора

Інна Сергіївна Білоконенко, Криворізький державний педагогічний університет

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри російської філології та зарубіжної літератури

Посилання

Бурова И. И. «Малые поэмы» Эдмунда Спенсера в контексте художественных исканий елизаветинской эпохи: дисс. ... д-ра филол. наук / И. И. Бурова. –СПб., 2008. –644 c.

Карпова Л. С. Лингвопоэтика повествовательных типов в английских сонетах елизаветинского периода: на материале произведений Э. Спенсера, С. Дэниела, У. Шекспира : дисс. ... канд. филол. наук / Л. С. Карпова. –М., 2009. ‒270 с.

Семешко Н. М. Природа та функції метафори в сонетах Е. Спенсера / Н. М. Семешко // Англістика та американістика: [зб. наук. праць]. –Вип. 3. –Дніпропетровськ :«Пороги», 2006. –С. 140–144.

Соколов Д. А. Поэтика Сарри и развитие английского петраркизма / Д.А.Соколов // Ученые записки молодых филологов. –Вып. 2. –СПб. : Филологический ф-т СПбГУ, 2004. –С. 35‒50.

Alpers P. J. Edmund Spencer. A critical anthology / P. J. Alpers. –Middlesex: Penguin Books, 1969 –400 p.

Cruttwell P. The English Sonnet / P. Cruttwell. –London : Longmans, Green & Co., 1966. –148 p.

Galperin I. Stylistics / I. R. Galperin. –M.: Vyssaja Skola, 1981. −335 р.

Lever J. W. The Elizabethan Love Sonnet / J. W. Lever. –London : Methuen & Co, 1956. –282р.

Markland М. F. A Note on Spenser and the Scottish Sonneteers / М. F. Markland // Studies in Scottish Literature. –1963 –No 1. –P.139–146.

McCabe R. A. Spenser’s monstrous Regiment. Elizabethan England and the Poetic ofdifference / R. A. McCabe. –Oxford univ. press, 2002. –306p.

Wells R. H. Spenser’s “Faire Queene”and theCult of Elizabeth / R. H. Wells. –London, 1983. –50 p.

Downloads

Опубліковано

2016-01-15

Як цитувати

Білоконенко, І. С. (2016). Стилістичні домінанти поетичного циклу Е. Спенсера “Amoretti”. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету, 14, 136–145. https://doi.org/10.31812/filstd.v14i0.215

Номер

Розділ

Лінгвістика і поетика тексту