Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2581Keywords:
professional training of teachers in natural sciences, fundamentalization, competence-based approachAbstract
Lavrentieva O. O. Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies.
The issues, the existing approaches to the formation of the content for professional training process of future teachers in natural sciences on the basis of a fundamentalization are considered. The results of professional training research are given as well as the problems and contradictions in this scientific area are allocated.
Downloads
Metrics
PDF views
150
Crossref
1
Abstract views: 129
/ PDF downloads: 150
References
1. Аносов І. П. Сучасний освітній процес: антропологічний аспект : [монографія] / Іван Павлович Аносов. – Київ : Твім інтер, 2003. – 391 с.
2. Зязюн І. Немає педагогіки без педагога / Іван Зязюн // Рідна школа. – 2012. – No 4–5 (квітень–травень). – С. 19–23.
3. Романовський О. Г. Професійна підготовка майбутнього фахівця у контексті фундаменталізації сучасної освіти / О. Г. Романовський // Професійна освіта і ціннісні орієнтири сучасності : [зб. наук. праць]. – Київ ; Харків : НТУ ХПГ, 2009. – С. 132–138.
4. Тряпицына А. П. Актуальные проблемы обновления современной системы образования / А. П. Тряпицына // Академический вестник Института педагогического образования и образования взрослых РАО. – 2012. – No 3. – С. 4–10.
5. Харченко Л. Н. Теория и практика биологического образования в современном педагогическом вузе : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Харченко Леонид Николаевич. – Ставрополь, 2002. – 399 с.
2. Зязюн І. Немає педагогіки без педагога / Іван Зязюн // Рідна школа. – 2012. – No 4–5 (квітень–травень). – С. 19–23.
3. Романовський О. Г. Професійна підготовка майбутнього фахівця у контексті фундаменталізації сучасної освіти / О. Г. Романовський // Професійна освіта і ціннісні орієнтири сучасності : [зб. наук. праць]. – Київ ; Харків : НТУ ХПГ, 2009. – С. 132–138.
4. Тряпицына А. П. Актуальные проблемы обновления современной системы образования / А. П. Тряпицына // Академический вестник Института педагогического образования и образования взрослых РАО. – 2012. – No 3. – С. 4–10.
5. Харченко Л. Н. Теория и практика биологического образования в современном педагогическом вузе : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Харченко Леонид Николаевич. – Ставрополь, 2002. – 399 с.
Downloads
Published
25-06-2015
How to Cite
Лаврентьєва, О. О. (2015). Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 52–58. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2581
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Олена Олександрівна Лаврентьєва

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.