Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies

Authors

  • Олена Олександрівна Лаврентьєва Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2581

Keywords:

professional training of teachers in natural sciences, fundamentalization, competence-based approach

Abstract

Lavrentieva O. O. Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies.

The issues, the existing approaches to the formation of the content for professional training process of future teachers in natural sciences on the basis of a fundamentalization are considered. The results of professional training research are given as well as the problems and contradictions in this scientific area are allocated.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 117

Author Biography

Олена Олександрівна Лаврентьєва, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Assintаnt Professor

References

1. Аносов І. П. Сучасний освітній процес: антропологічний аспект : [монографія] / Іван Павлович Аносов. – Київ : Твім інтер, 2003. – 391 с.
2. Зязюн І. Немає педагогіки без педагога / Іван Зязюн // Рідна школа. – 2012. – No 4–5 (квітень–травень). – С. 19–23.
3. Романовський О. Г. Професійна підготовка майбутнього фахівця у контексті фундаменталізації сучасної освіти / О. Г. Романовський // Професійна освіта і ціннісні орієнтири сучасності : [зб. наук. праць]. – Київ ; Харків : НТУ ХПГ, 2009. – С. 132–138.
4. Тряпицына А. П. Актуальные проблемы обновления современной системы образования / А. П. Тряпицына // Академический вестник Института педагогического образования и образования взрослых РАО. – 2012. – No 3. – С. 4–10.
5. Харченко Л. Н. Теория и практика биологического образования в современном педагогическом вузе : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Харченко Леонид Николаевич. – Ставрополь, 2002. – 399 с.

Published

25-06-2015

How to Cite

Лаврентьєва, О. О. (2015). Fundamental training of natural sciences teachers: state, problems and tendencies. Educational Dimension, 45, 52–58. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2581

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy