Pedagogical disciplines functions in the system of basic fundamental training of future primary school teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2588Keywords:
a future primary school teacher, professional and pedagogical training, professional and pedagogical training of a future primary school teacher, traditional and innovative functions, pedagogical disciplinesAbstract
Sadova V. V. Pedagogical disciplines functions in the system of basic fundamental training of future primary school teachers.
Traditional and innovative functions of pedagogical disciplines are defined and analyzed on the basis of spotlight coverage of specific features concerning professional training of primary school future teachers. The author specifies the terms «professional and pedagogical training» and «professional and pedagogical training of a primary school future teacher».
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 111
/ PDF downloads: 131
References
1. Абдуллина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / О. А. Абдуллина. – Москва : Просвещение, 1990. – 141 с.
2. Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / Сергей Иосифович Гессен. – Москва : Школа-Пресс, 1995. – 448 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устимович Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
4. Дмитренко Т. А. Профессионально-ориентированные технологии обучения в системе высшего педагогического образования (на материале преподавания иностранных языков) : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08; 13.00.02 / Дмитренко Татьяна Алексеевна. – Москва, 2004. – 445 с.
5. Загвязинский В. И. Учитель как исследователь / Владимир Ильич Загвязинский. – Москва : Педагогика, 1980. – 192 с.
6. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Евгений Павлович Ильин. – Санкт-Петербург : Питер, 2011. – 512 с.
7. Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір (Затверджено наказом МОН України від 23.01.2004р. No 48) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http : // www.mon.gov.ua/ main.php?query=education
8. Педагогика : Большая современная энциклопедия / сост. Е. С. Рапацевич. – Минск : Современное слово, 2005. – 720 с.
9. Харламов И. Ф. Педагогика / Иван Федорович Харламов / под ред. П. И. Пидкасистого. – Москва : Педагогическое общество России, 1998. – 638 с.
10. Ясперс К. Духовная ситуация времени [Электронный ресурс] / Карл Ясперс. – Режим доступу : http://fast.file-downloads.org/?metod=FAST&cost=FREE& file_id= 2267675
2. Гессен С. И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию / Сергей Иосифович Гессен. – Москва : Школа-Пресс, 1995. – 448 с.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устимович Гончаренко. – Київ : Либідь, 1997. – 376 с.
4. Дмитренко Т. А. Профессионально-ориентированные технологии обучения в системе высшего педагогического образования (на материале преподавания иностранных языков) : дисс. ... д-ра пед. наук : 13.00.08; 13.00.02 / Дмитренко Татьяна Алексеевна. – Москва, 2004. – 445 с.
5. Загвязинский В. И. Учитель как исследователь / Владимир Ильич Загвязинский. – Москва : Педагогика, 1980. – 192 с.
6. Ильин Е. П. Мотивация и мотивы / Евгений Павлович Ильин. – Санкт-Петербург : Питер, 2011. – 512 с.
7. Концептуальні засади розвитку педагогічної освіти України та її інтеграції в європейський освітній простір (Затверджено наказом МОН України від 23.01.2004р. No 48) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http : // www.mon.gov.ua/ main.php?query=education
8. Педагогика : Большая современная энциклопедия / сост. Е. С. Рапацевич. – Минск : Современное слово, 2005. – 720 с.
9. Харламов И. Ф. Педагогика / Иван Федорович Харламов / под ред. П. И. Пидкасистого. – Москва : Педагогическое общество России, 1998. – 638 с.
10. Ясперс К. Духовная ситуация времени [Электронный ресурс] / Карл Ясперс. – Режим доступу : http://fast.file-downloads.org/?metod=FAST&cost=FREE& file_id= 2267675
Downloads
Published
25-06-2015
How to Cite
Садова, В. В. (2015). Pedagogical disciplines functions in the system of basic fundamental training of future primary school teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 80–86. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2588
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2015 Віта Вадимівна Садова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.