Educational aspects of training of future teacher of primary school
DOI:
https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1171Keywords:
vocational and pedagogical training, future teacher of primary school, curriculum of pedagogical disciplines, learning activities, logical and empirical cohesionAbstract
The results of the scientific study in the field of didactics in higher education are represented in the article, the range of theoretical and practical issues connected with the essential increase in the effectiveness of training of future teachers of primary school. Theoretical framework is developed on the base of philosophical and general didactic grounding of the issue of the formation of the curriculum of pedagogical education and the particular characteristics of vocational pedagogical training of a future teacher of primary school are reflected, author’s definition of the notions given.This article may be of great help for scientists studying issues of didactics of higher educational establishments, teachers of pedagogical disciplines, post graduate students, future teachers of primary schools and other representatives of the pedagogical environment.
Downloads
Metrics
References
Карпинська Л. О. Формування професійної майстерності майбутніх учителів у системі вищої педагогічної освіти Канади : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Карпинська Людмила Олександрівна. – Одеса, 2005. –221 с.
Кобыляцкий И. И. Основы педагогики высшей школы / И. И. Кобыляцкий. – Киев-Одесса : Высшая школа, 1978. – 287 с. 3. Про затвердження галузевої Концепції розвитку неперервної педагогічної освіти : Наказ МОН України (№ 1176 від 14 серпня 2013 р.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/36816/.
Савченко О. Я. Підготовка вчителя в контексті інноваційної шкільної освіти / О. Я. Савченко // Школа першого ступеня : теорія і практика : зб. наук. праць. – Переяслав-Хмельницький, 2004. – Вип.10. – С. 109-117.
Хомич Л. О. Система психолого-педагогічної підготовки вчителя початкових класів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Хомич Лідія Олексіївна. – Київ, 1999. – 427 с.
Хоружа Л. Л. Теоретичні засади формування етичної компетентності майбутніх учителів початкових класів : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 / Хоружа Людмила Леонідівна. – Київ, 2004. – 412 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Віта Вадимівна Садова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.