History education at public schools in Germany

Authors

  • Ірина Анатоліївна Селищева Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2626

Keywords:

history education, 0 approaches to teaching history, content of education, historical critical thinking

Abstract

Selyshcheva I. A. History education at public schools in Germany.

This article discusses general approaches to history education at secondary schools in Germany according to the requirements of the Council of Europe in view of national traditions. The
key and urgent issues have been outlined with a view of the goal of contemporary history education formulated by EUROCLIO.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 114 / PDF downloads: 148

Author Biography

Ірина Анатоліївна Селищева, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Getter

References

1. Заксе М. Вивчення історії у старшій профільній школі на прикладі Німеччини [Електронній ресурс] / М. Захсе. – Режим доступу: http://www.novadoba. org.ua/ ukr/node/60
2. Лью-Роорд Й. ван дер. EUROCLIO – 10 років роботи над вивченням і викладанням історії [Електронний ресурс] / Йоке ван дер Лью-Роорд. – Режим доступу: http://www.novadoba.org.ua/ukr/node/54
3. Страдлінг Р. Проблеми викладання історії у ХХІ столітті [Електронний ресурс] / Р. Страдлінг. – Режим доступу: http://www.novadoba.org.ua/ukr/node/53

Published

25-06-2015

How to Cite

Селищева, І. А. (2015). History education at public schools in Germany. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 261–265. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2626

Issue

Section

Obsolete3

Most read articles by the same author(s)