The problem of knowledge interiorization in the psychological and pedagogical science

Authors

  • Інга Юріївна Сіняговська Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2636

Keywords:

internalization, interiorization, interiorization of knowledge, learning activity, methodological approaches

Abstract

Siniahovska I. Yu. The problem of knowledge interiorization in the psychological and pedagogical science.

The principal concepts of interiorization in the psychological and pedagogical science are reviewed and analyzed in the article. The content of such concepts as «internalization»,
«interiorization», «interiorization of knowledge» is analyzed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 82 / PDF downloads: 115

Author Biography

Інга Юріївна Сіняговська, Institute of Pedagogics of National Academy of Sciences of Ukraine

Ph.D. (Educational Sciences), Doctoral student of didactics laboratory

References

1. Большой психологический словарь / под ред. Б. Г. Мещерякова, В. П. Зинченко. – Санкт-Петербург, 2003. – 672 с.
2. Выготский Л. С. Собрание сочинений. Т. 2. / Лев Семенович Выготский. – Москва, 1982. – 504 с.
3. Гальперин П. Я. Введение в психологию : [учебное пособие для вузов] / Петр Яковлевич Гальперин. – Москва : Книжный дом «Университет», 1999. – 332 с.
4. Петровский А. В. Основы теоретической психологии / Артур Владимирович Петровский, Михаил Григорьевич Ярошевский. – Москва : ИНФРА-М, 1999. – 528 с.
5. Психология развития. Словарь / под общей ред. А. В. Петровского, редактор-составитель Л. А. Карпенко. – Москва : ПЭР СЭ, 2005. – 176 с.

Published

25-06-2015

How to Cite

Сіняговська, І. Ю. (2015). The problem of knowledge interiorization in the psychological and pedagogical science. Educational Dimension, 45, 292–298. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2636

Issue

Section

Obsolete6