Features of preparing and professional activity of teachers of technologies in the conditions of informatization of education

Authors

  • Станіслав Ткачук

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2799

Keywords:

teaching technology, technology of education, professional activities, informative education, information and communication technology, competence approach, person centered approach

Abstract

Tkachuk S. І. Features of preparing and professional activity of teachers of technologies in the conditions of informatization of education.

In this article the features of training and professional work of teachers in terms of information technology education is shown, methodological potential of innovative technologies and their introduction during independent work of future specialists are highlighted.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 79

References

1. Державна національна програма «Освіта: Україна ХХІ століття». – К. : І. С. Д., 1994. – 61 с.
2. Державний стандарт освітньої галузі «Технологія» // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2003. – No 4. – С. 4.
3. Сидоренко В. К. Стандартизація ступеневої підготовки вчителя трудового навчання / В. К. Сидоренко // Проблеми
трудової і професійної підготовки : наук.-метод. зб. – Слов’янськ : СДПУ, 2002. – Вип. 7. – 154 с.
4. Україна. Закони. Про Основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки : вiд 09. 01. 2007 р. No 537-V // Голос України. − 2007. – 06 лютого (No 21). – С. 8–10.
5. Україна. Кабінет Міністрів. Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. No 24 стаття 49 код акту 27442/2004 // Офіційний вісник України. – 2004. – Том 1. – 30 січня (No 2). – С. 52.

Published

13-11-2014

How to Cite

Ткачук, С. (2014). Features of preparing and professional activity of teachers of technologies in the conditions of informatization of education. Educational Dimension, 42, 80–86. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2799

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy