Formation of Modern Specialists’ Professional Competence in the Process of Conducting of Videoconferences
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2819Keywords:
Internet technology, videoconference, professional competence, modern specialistsAbstract
Danylyuk S. S. Formation of Modern Specialists’ Professional Competence in the Process of Conducting of Videoconferences.
The paper deals with the highlighting of the formation of modern specialists’ professional competence in the aspect of the usage of such Internet technology as videoconference in the educational process. Furthermore, the benefits of using videoconferencing in the educational process are defined. Attention is also focused on basic directions of the preparatory work aimed at conducting videoconferences.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 116
/ PDF downloads: 116
References
1. Видеоконференции в образовании [Электронный ресурс] // REALEM CONFERENCE Software : [Сайт]. – Режим доступа: http://realemconference.com/videoconferencing-for-education.
2. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании / И. Г. Захарова. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с.
3. Интернет-технологии в образовании / Р. Н. Абалуев [и др.]. – Тамбов : ТГТУ, 2002. – Ч. 3. – 114 с.
4. Колин К. К. Информационное общество / К. К. Колин. – Челябинск : ЧГАКИ, 2010. – 27 с. 5. Красильникова В. А. Информационные и коммуникационные технологии в образовании / В. А. Красильникова. – Оренбург : ГОУ ОГУ, 2006. – 235 с.
6. Лупанов В. Н. Интерактивные видеоконференции в системе открытого образования: опыт, проблемы и перспективы / В. Н. Лупанов // Информационные технологии в образовании : сб. трудов участников XII Междунар. конф. – М. : МИФИ, 2008. – С. 87–89.
7. Панюкова С. В. Использование информационных и коммуникационных технологий в образовании / С. В. Панюкова. – М. : Издательский центр «Академия», 2010. – 224 с.
8. Раицкая Л. К. Интернет-ресурсы в преподавании английского языка в высшей школе: классификация, критерии оценки, методика использования : [монография] / Л. К. Раицкая. – М. : МГИМО-Университет, 2007. – 199 с.
9. Desk Videoconferencing: Novelty or Legitimate Teaching Tool? [Electronic Resource] // EducationWorld : [Site]. – Access mode: http://www.educationworld. com/a_ curr/curr120.shtml
2. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании / И. Г. Захарова. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с.
3. Интернет-технологии в образовании / Р. Н. Абалуев [и др.]. – Тамбов : ТГТУ, 2002. – Ч. 3. – 114 с.
4. Колин К. К. Информационное общество / К. К. Колин. – Челябинск : ЧГАКИ, 2010. – 27 с. 5. Красильникова В. А. Информационные и коммуникационные технологии в образовании / В. А. Красильникова. – Оренбург : ГОУ ОГУ, 2006. – 235 с.
6. Лупанов В. Н. Интерактивные видеоконференции в системе открытого образования: опыт, проблемы и перспективы / В. Н. Лупанов // Информационные технологии в образовании : сб. трудов участников XII Междунар. конф. – М. : МИФИ, 2008. – С. 87–89.
7. Панюкова С. В. Использование информационных и коммуникационных технологий в образовании / С. В. Панюкова. – М. : Издательский центр «Академия», 2010. – 224 с.
8. Раицкая Л. К. Интернет-ресурсы в преподавании английского языка в высшей школе: классификация, критерии оценки, методика использования : [монография] / Л. К. Раицкая. – М. : МГИМО-Университет, 2007. – 199 с.
9. Desk Videoconferencing: Novelty or Legitimate Teaching Tool? [Electronic Resource] // EducationWorld : [Site]. – Access mode: http://www.educationworld. com/a_ curr/curr120.shtml
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Данилюк, С. (2014). Formation of Modern Specialists’ Professional Competence in the Process of Conducting of Videoconferences. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 160–167. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2819
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Сергій Данилюк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.