From professional self-determination to professional development of future teacher

Authors

  • Світлана Карсканова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2820

Keywords:

professional development of young, professional motivation, psychological training

Abstract

Karskanova S. V. From professional self-determination to professional development of future teacher

The paper considers the self-determination of young professional and further development of the teacher. Analyzes the components of professional development and professional education. Substantiates the priority of active learning for the development of professional education and psychological training as providing.

Downloads

Metrics

PDF views
111
Abstract views: 123 / PDF downloads: 111

References

1. Гріньова О. М. Професійне самовизначення майбутніх педагогів як фактор успішності їх професійної діяльності / О. М. Гріньова // Проблеми загальної та вікової психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. Максименка С. Д. – К. : Логос, 2008. – Т. Х. – Ч. 2. – С. 168–179.
2. Карнизова Л. М. Самоопределение профессионала в проблемной ситуации / Л. М. Карнизова // Вопросы психологии. – 1990. – No 6. – С. 75–82.
3. Поташник М. М. Управление профессиональным ростом учителя в современной школе : [метод. пособие] / М. М. Поташник. – М. : Центр педагогического образования, 2009. – 448 с.
4. Bandura A. Social foundation of thought and action : A social cognitive theory. – N.Y., 1986. – Englewood Cliffs, Prentice-Hall. – ISBN 9780138156145. ISBN 013815614X, OCLC 12080269 – 617 p.

Published

13-11-2014

How to Cite

Карсканова, С. (2014). From professional self-determination to professional development of future teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 167–171. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2820

Issue

Section

Current issues of education