From professional self-determination to professional development of future teacher
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2820Keywords:
professional development of young, professional motivation, psychological trainingAbstract
Karskanova S. V. From professional self-determination to professional development of future teacher
The paper considers the self-determination of young professional and further development of the teacher. Analyzes the components of professional development and professional education. Substantiates the priority of active learning for the development of professional education and psychological training as providing.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 106
/ PDF downloads: 101
References
1. Гріньова О. М. Професійне самовизначення майбутніх педагогів як фактор успішності їх професійної діяльності / О. М. Гріньова // Проблеми загальної та вікової психології: збірник наукових праць Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. Максименка С. Д. – К. : Логос, 2008. – Т. Х. – Ч. 2. – С. 168–179.
2. Карнизова Л. М. Самоопределение профессионала в проблемной ситуации / Л. М. Карнизова // Вопросы психологии. – 1990. – No 6. – С. 75–82.
3. Поташник М. М. Управление профессиональным ростом учителя в современной школе : [метод. пособие] / М. М. Поташник. – М. : Центр педагогического образования, 2009. – 448 с.
4. Bandura A. Social foundation of thought and action : A social cognitive theory. – N.Y., 1986. – Englewood Cliffs, Prentice-Hall. – ISBN 9780138156145. ISBN 013815614X, OCLC 12080269 – 617 p.
2. Карнизова Л. М. Самоопределение профессионала в проблемной ситуации / Л. М. Карнизова // Вопросы психологии. – 1990. – No 6. – С. 75–82.
3. Поташник М. М. Управление профессиональным ростом учителя в современной школе : [метод. пособие] / М. М. Поташник. – М. : Центр педагогического образования, 2009. – 448 с.
4. Bandura A. Social foundation of thought and action : A social cognitive theory. – N.Y., 1986. – Englewood Cliffs, Prentice-Hall. – ISBN 9780138156145. ISBN 013815614X, OCLC 12080269 – 617 p.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Карсканова, С. (2014). From professional self-determination to professional development of future teacher. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 167–171. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2820
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Світлана Карсканова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.