Readiness to monitoring as a pedagogical problem
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2838Keywords:
readiness, readiness for monitoring, motivation, scientific-theoretical, cognitive, evaluative, praksykolohichnyy and psychological componentsAbstract
Kukharuk O. V. Readiness to monitoring as a pedagogical problem.
The article deals with the problem of future teachers to monitor. Conducted thorough research of the main approaches to defining the essence of the concept of «readiness» based on analysis of psychological and educational literature. The essence of the concept of «readiness for monitoring». Allocated and describes the six interrelated structural components readiness monitoring: motivational, scientific-theoretical, cognitive, evaluative, psychological and praksykolohichnyy.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 104
/ PDF downloads: 113
References
1. Брызгалова С. И. Формирование в вузе готовности учителя к педагогическому исследованию : теория и практика / С. И. Брызгалова. – Калининград, 2004. – 312 с.
2. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Воронеж, 2004. – 752 с.
3. Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед.
наук / К. М. Дурай-Новакова. – М., 1983. – 32 с.
4. Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: Изд-во БГУ, 1975. – 173 с.
5. Ипполитова Н. В. Система профессиональной подготовки студентов педагогического вуза: личностный аспект : монография [Текст] / Н. В. Ипполитова, М. А. Колесников, Е. А. Соколова. – Шадринск: Исеть, 2006. – 236 с.
6. Сластенин В. А. Педагогика : [учебн. пособ. для студ. высш. пед. учеб. завед.] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Изд. центр «Академия», 2002. – 576 с.
2. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Воронеж, 2004. – 752 с.
3. Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед.
наук / К. М. Дурай-Новакова. – М., 1983. – 32 с.
4. Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: Изд-во БГУ, 1975. – 173 с.
5. Ипполитова Н. В. Система профессиональной подготовки студентов педагогического вуза: личностный аспект : монография [Текст] / Н. В. Ипполитова, М. А. Колесников, Е. А. Соколова. – Шадринск: Исеть, 2006. – 236 с.
6. Сластенин В. А. Педагогика : [учебн. пособ. для студ. высш. пед. учеб. завед.] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Изд. центр «Академия», 2002. – 576 с.
Downloads
Published
13-11-2014
How to Cite
Кухарук, О. (2014). Readiness to monitoring as a pedagogical problem. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 42, 249–255. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2838
Issue
Section
Obsolete3
License
Copyright (c) 2014 Олена Кухарук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.