Readiness to monitoring as a pedagogical problem

Authors

  • Олена Кухарук

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2838

Keywords:

readiness, readiness for monitoring, motivation, scientific-theoretical, cognitive, evaluative, praksykolohichnyy and psychological components

Abstract

Kukharuk O. V. Readiness to monitoring as a pedagogical problem.

The article deals with the problem of future teachers to monitor. Conducted thorough research of the main approaches to defining the essence of the concept of «readiness» based on analysis of psychological and educational literature. The essence of the concept of «readiness for monitoring». Allocated and describes the six interrelated structural components readiness monitoring: motivational, scientific-theoretical, cognitive, evaluative, psychological and praksykolohichnyy.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 87

References

1. Брызгалова С. И. Формирование в вузе готовности учителя к педагогическому исследованию : теория и практика / С. И. Брызгалова. – Калининград, 2004. – 312 с.
2. Деркач А. А. Акмеологические основы развития профессионала / А. А. Деркач. – М. : Воронеж, 2004. – 752 с.
3. Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : автореф. дис. на соискание ученой степени канд. пед.
наук / К. М. Дурай-Новакова. – М., 1983. – 32 с.
4. Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск: Изд-во БГУ, 1975. – 173 с.
5. Ипполитова Н. В. Система профессиональной подготовки студентов педагогического вуза: личностный аспект : монография [Текст] / Н. В. Ипполитова, М. А. Колесников, Е. А. Соколова. – Шадринск: Исеть, 2006. – 236 с.
6. Сластенин В. А. Педагогика : [учебн. пособ. для студ. высш. пед. учеб. завед.] / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Изд. центр «Академия», 2002. – 576 с.

Published

13-11-2014

How to Cite

Кухарук, О. (2014). Readiness to monitoring as a pedagogical problem. Educational Dimension, 42, 249–255. https://doi.org/10.31812/educdim.v42i0.2838

Issue

Section

Obsolete3