The motivation peculiarities to the studies of the students of higher educational establishment of the I-II level of accreditation

Authors

  • Тетяна Гребеник

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2861

Keywords:

motivation, inner motivation, sources of motivation, external motivation, motive

Abstract

Нrebenyk T. V. The motivation peculiarities to the studies of the students of higher educational establishment of the I-II level of accreditation.

The article contains questions of the students’ motivation to the studies and determines the state of this problem in theory and practice of higher school. The author emphasizes the actuality, meaningfulness and sharpness of the activity direction of pedagogical collectives; analyses the main notions, presents the results of the investigations and distinguishes peculiarities of forming the students’ motivation to the studies.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 105

References

1. Діденко М. О. Формування позитивної мотивації студентів при вивченні іноземних мов [Електронний ресурс] / М. О. Діденко // Водний транспорт. – 2013. – Вип. 1. – С. 121–124. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vodt_2013_1_24.pdf.
2. Дробноход М.Сьогодення і проблеми вищої школи України[Електронний ресурс] / М. Дробноход. – Режим доступу: http://anvsu.org.ua.
3. Кочарян А. С.Эффективность учебной деятельности студентов: проблема выбора факторов успешности и мишеней педагогического воздействия / А. С. Кочарян, Е. В. Фролова, В. Н. Павленко, Н. А. Чичихина // Проблеми емпіричних досліджень у психології. – 2009. – Вип. 2. – С. 379–387.
4. Кочарян О. С. Структура мотивації навчальної діяльності студентів:[навч. посіб.] / О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, В. М. Павленко. – Х. : Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2011. – 40 с.
4. Черняк Н. О.Формування мотивації студентів до навчання у ВНЗ[Електронний ресурс] / Н. О. Черняк // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2013. – No 38–39. – С. 388–393. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pipo_2013_38-39_63.pdf.

Published

08-05-2014

How to Cite

Гребеник, Т. (2014). The motivation peculiarities to the studies of the students of higher educational establishment of the I-II level of accreditation. Educational Dimension, 41, 36–42. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2861

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy