The motivation peculiarities to the studies of the students of higher educational establishment of the I-II level of accreditation
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2861Keywords:
motivation, inner motivation, sources of motivation, external motivation, motiveAbstract
Нrebenyk T. V. The motivation peculiarities to the studies of the students of higher educational establishment of the I-II level of accreditation.
The article contains questions of the students’ motivation to the studies and determines the state of this problem in theory and practice of higher school. The author emphasizes the actuality, meaningfulness and sharpness of the activity direction of pedagogical collectives; analyses the main notions, presents the results of the investigations and distinguishes peculiarities of forming the students’ motivation to the studies.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 95
/ PDF downloads: 117
References
1. Діденко М. О. Формування позитивної мотивації студентів при вивченні іноземних мов [Електронний ресурс] / М. О. Діденко // Водний транспорт. – 2013. – Вип. 1. – С. 121–124. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Vodt_2013_1_24.pdf.
2. Дробноход М.Сьогодення і проблеми вищої школи України[Електронний ресурс] / М. Дробноход. – Режим доступу: http://anvsu.org.ua.
3. Кочарян А. С.Эффективность учебной деятельности студентов: проблема выбора факторов успешности и мишеней педагогического воздействия / А. С. Кочарян, Е. В. Фролова, В. Н. Павленко, Н. А. Чичихина // Проблеми емпіричних досліджень у психології. – 2009. – Вип. 2. – С. 379–387.
4. Кочарян О. С. Структура мотивації навчальної діяльності студентів:[навч. посіб.] / О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, В. М. Павленко. – Х. : Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2011. – 40 с.
4. Черняк Н. О.Формування мотивації студентів до навчання у ВНЗ[Електронний ресурс] / Н. О. Черняк // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2013. – No 38–39. – С. 388–393. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pipo_2013_38-39_63.pdf.
2. Дробноход М.Сьогодення і проблеми вищої школи України[Електронний ресурс] / М. Дробноход. – Режим доступу: http://anvsu.org.ua.
3. Кочарян А. С.Эффективность учебной деятельности студентов: проблема выбора факторов успешности и мишеней педагогического воздействия / А. С. Кочарян, Е. В. Фролова, В. Н. Павленко, Н. А. Чичихина // Проблеми емпіричних досліджень у психології. – 2009. – Вип. 2. – С. 379–387.
4. Кочарян О. С. Структура мотивації навчальної діяльності студентів:[навч. посіб.] / О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, В. М. Павленко. – Х. : Нац. аерокосм. ун-т ім. М. Є. Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2011. – 40 с.
4. Черняк Н. О.Формування мотивації студентів до навчання у ВНЗ[Електронний ресурс] / Н. О. Черняк // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2013. – No 38–39. – С. 388–393. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Pipo_2013_38-39_63.pdf.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Гребеник, Т. (2014). The motivation peculiarities to the studies of the students of higher educational establishment of the I-II level of accreditation. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 36–42. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2861
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Тетяна Гребеник
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.