Organization of independent work of future mining engineers universities
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2865Keywords:
organization of self-study, classroom and extracurricular work, indicators of preparedness of students, types of tasksAbstract
Zelenkova N. I. Organization of independent work of future mining engineers universities.
The article deals with the problem of self-study of future mining engineers universities. The analysis of the legal framework for the organization of independent work. The authoridentifies the key factors that encourage systematic independent work.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 121
/ PDF downloads: 102
References
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: історія, теорія: [підручник] / А. М. Алексюк. – К. : Либідь, 1998. – 558 с.
2. Буряк В. К. Керування самостійною роботою студентів / Володимир Костянтинович Буряк // Вища школа. – 2011. – No4– 5. – С. 48–52.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
4. Закон України «Про вищу освіту»: науково-практичний коментар / МОН України; за заг. ред. В. Г. Креміня. – К. : СДМ-Студіо, 2002. – 328 с.
5. Кайдалова Л. Г. Огранізація та контроль самостійної роботи студентів / Л. Г. Кайдалова, Н. Шевченко // Проблеми освіти: науково-метод. зб. – К. : Наук.-мет. центр вищої освіти, 2004. – С. 136–142.
6. Наказ МОН України No450 від 07.08.2002. 7. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті // Освіта України. – 2001. – No 29 (18 липня). – С. 4.
8. Організація самостійної роботи студентів з педагогіки: [навч. посіб.] /за ред. В. І. Євдокимова. – Х. : ХДПУ, 2000. – 160 с.
9. Пидкасистый П. И. Навыки самообразования – важнейшая цель обучения / П. И. Пидкасистый, А. Е. Пасекунов // Вестник высшей школы. – 1984. – No4. – С. 31–32.
10. Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків основних видів методичної, наукової і організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів // Інформаційний збірник МОН України. – 2002. – No 22. – С. 3–11.
11. Положення про самостійну роботу студентів економічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка // Вища школа. – 2007. – No 6. – С. 101–105.
12. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1973. – 423 с.
2. Буряк В. К. Керування самостійною роботою студентів / Володимир Костянтинович Буряк // Вища школа. – 2011. – No4– 5. – С. 48–52.
3. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.
4. Закон України «Про вищу освіту»: науково-практичний коментар / МОН України; за заг. ред. В. Г. Креміня. – К. : СДМ-Студіо, 2002. – 328 с.
5. Кайдалова Л. Г. Огранізація та контроль самостійної роботи студентів / Л. Г. Кайдалова, Н. Шевченко // Проблеми освіти: науково-метод. зб. – К. : Наук.-мет. центр вищої освіти, 2004. – С. 136–142.
6. Наказ МОН України No450 від 07.08.2002. 7. Національна доктрина розвитку освіти України у ХХІ столітті // Освіта України. – 2001. – No 29 (18 липня). – С. 4.
8. Організація самостійної роботи студентів з педагогіки: [навч. посіб.] /за ред. В. І. Євдокимова. – Х. : ХДПУ, 2000. – 160 с.
9. Пидкасистый П. И. Навыки самообразования – важнейшая цель обучения / П. И. Пидкасистый, А. Е. Пасекунов // Вестник высшей школы. – 1984. – No4. – С. 31–32.
10. Про затвердження норм часу для планування і обліку навчальної роботи та переліків основних видів методичної, наукової і організаційної роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів // Інформаційний збірник МОН України. – 2002. – No 22. – С. 3–11.
11. Положення про самостійну роботу студентів економічного факультету КНУ імені Тараса Шевченка // Вища школа. – 2007. – No 6. – С. 101–105.
12. Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1973. – 423 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Зеленкова, Н. (2014). Organization of independent work of future mining engineers universities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 59–62. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2865
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Наталя Зеленкова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.