Negative factors applying group forms of teaching and learning of students
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2877Keywords:
group polarization, falicitation, group thought, social lazinessAbstract
Serduk T. V. Negative factors applying group forms of teaching and learning of students.
The author is analysing negative factors which can accompany the use of group forms of organization of educational-cognitive activity in an educational process, she is offering the possible ways of it warning or overcoming.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 107
/ PDF downloads: 109
References
1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Борис Герасимович Ананьев. – СПб. : Питер, 2001. – 288 с.
2. Кричевский Р. Л. Психология малой группы: теоретический и прикладной аспекты / Р. Л. Кричевский, Е. М. Дубовская. – М. : Изд- во МГУ, 1991. – 207 с.
3. Лийметс Х. Й. Групповая работа на уроке / Х. Й. Лийметс. – М. :Знание, 1975. – 64 с.
4. Ложкін Г. Команда як колективний суб’єкт спільної діяльності / Григорій Ложкін // Соціальна психологія. – 2005. – No 5 – С. 52–58.
5. Майерс Д. Социальная психология / David G. Myers; [перев с англ.]. –[2-е изд.]. – Спб. : Питер, 1996. – 684 с.
6. Общение и оптимизация совместной деятельности /под ред. Г. Андреевой, Я. Яноушека. – М. : Изд-во МГУ, 1987. – 301 с.
7. Онищук В. О. Активізація навчання старшокласників / В. О. Онищук. – К. :Рад. школа, 1978. – 128 с.
8. Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія :[підручник] : / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К. : Либідь, 2006. – Кн. 2 : Соціальна психологія груп. Прикладна соціальна психологія. – 2006. – 560 с.
9. Ярошенко О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів : дидактико-методичний аспект :[монографія] / О. Г. Ярошенко. – К. :Станіца, 1999. – 158 с.
10. Janis I. L. Groupthink: Psychological studies of policy decisions and fiascos (2nd ed.). – Boston: Houghton Mifflin, 1983. – 351 р.
2. Кричевский Р. Л. Психология малой группы: теоретический и прикладной аспекты / Р. Л. Кричевский, Е. М. Дубовская. – М. : Изд- во МГУ, 1991. – 207 с.
3. Лийметс Х. Й. Групповая работа на уроке / Х. Й. Лийметс. – М. :Знание, 1975. – 64 с.
4. Ложкін Г. Команда як колективний суб’єкт спільної діяльності / Григорій Ложкін // Соціальна психологія. – 2005. – No 5 – С. 52–58.
5. Майерс Д. Социальная психология / David G. Myers; [перев с англ.]. –[2-е изд.]. – Спб. : Питер, 1996. – 684 с.
6. Общение и оптимизация совместной деятельности /под ред. Г. Андреевой, Я. Яноушека. – М. : Изд-во МГУ, 1987. – 301 с.
7. Онищук В. О. Активізація навчання старшокласників / В. О. Онищук. – К. :Рад. школа, 1978. – 128 с.
8. Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія :[підручник] : / Л. Е. Орбан-Лембрик. – К. : Либідь, 2006. – Кн. 2 : Соціальна психологія груп. Прикладна соціальна психологія. – 2006. – 560 с.
9. Ярошенко О. Г. Проблеми групової навчальної діяльності школярів : дидактико-методичний аспект :[монографія] / О. Г. Ярошенко. – К. :Станіца, 1999. – 158 с.
10. Janis I. L. Groupthink: Psychological studies of policy decisions and fiascos (2nd ed.). – Boston: Houghton Mifflin, 1983. – 351 р.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Сердюк, Т. (2014). Negative factors applying group forms of teaching and learning of students. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 112–117. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2877
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Тетяна Сердюк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.