The typification and methods of development of newest history’s problem exercises
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2883Keywords:
problem teaching, problem exercise, problem exercise’s typificationAbstract
Zhurba L. V. The typification and methods of development of newest history’s problem exercises
The methodical recommendation for several types of problem exercises from newest history are proposing at the article. The author analyzes the approaches of scientists to the definition of «challenging task»; considered indicators and ways to create problematic situations.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 97
/ PDF downloads: 87
References
1. Вяземский Е. Е. Теория и методика преподавания истории: [учеб. для студ. высш. учеб. завед.] / Е. Е. Вяземский, О. Ю. Стрелова. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2003. – 384 с.
2. Голышева З. В. Проблемные ситуации в преподавании истории /З. В. Голышева // Психология и школа. – 2006. – No 1. – С. 107–110.
3. Кульчицький Е. С, Комуністична і антикомуністична революції в Україні /С. Кульчицький // Історія в школах України. – 2005. – No 5. – С. 50–55.
4. Лернер И. Я. Познавательные задачи в обучении гуманитарным наукам / И. Я. Лернер. – М. : Педагогика, 1972. – 240 с.
5. Махмутов М. И. Проблемное обучение / М. И. Махмутов. – М. : Педагогика, 1977. – 157 с.
6. Мяло П. Особистісно орієнтований урок історії / П. Мяло // Сучасні шкільні технології / упоряд. І. Рожнятовська, В. Зоц. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2004. Ч. 1. – С. 70–84.
7. Степанищев А. Т. Методика преподавания и изучения истории:[учеб. для студ. высш. учеб. завед.]: В 2 ч. / А. Т. Степанищев. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2002. – Ч.1. – 304 с. 8. Степанищев А. Т. 300 задач по истории России древнейших времен до наших дней: Дидактические материалы / А. Т. Степанищев. –[2-е изд., стереотип.]. – М. : Дрофа, 2001. – 128 с.
9. Терно С. О. Проблемні задачі з історії:[дидакт. посіб. для учнів 10-11 класів] / С. О. Терно. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 40 с.
10. Фурман А. В. Проблемні ситуації у навчанні: [книга для вчит.] / А. В. Фурман. – К. : Рад. шк., 1991. – 191 с.
2. Голышева З. В. Проблемные ситуации в преподавании истории /З. В. Голышева // Психология и школа. – 2006. – No 1. – С. 107–110.
3. Кульчицький Е. С, Комуністична і антикомуністична революції в Україні /С. Кульчицький // Історія в школах України. – 2005. – No 5. – С. 50–55.
4. Лернер И. Я. Познавательные задачи в обучении гуманитарным наукам / И. Я. Лернер. – М. : Педагогика, 1972. – 240 с.
5. Махмутов М. И. Проблемное обучение / М. И. Махмутов. – М. : Педагогика, 1977. – 157 с.
6. Мяло П. Особистісно орієнтований урок історії / П. Мяло // Сучасні шкільні технології / упоряд. І. Рожнятовська, В. Зоц. – К. : Ред. загальнопед. газ., 2004. Ч. 1. – С. 70–84.
7. Степанищев А. Т. Методика преподавания и изучения истории:[учеб. для студ. высш. учеб. завед.]: В 2 ч. / А. Т. Степанищев. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2002. – Ч.1. – 304 с. 8. Степанищев А. Т. 300 задач по истории России древнейших времен до наших дней: Дидактические материалы / А. Т. Степанищев. –[2-е изд., стереотип.]. – М. : Дрофа, 2001. – 128 с.
9. Терно С. О. Проблемні задачі з історії:[дидакт. посіб. для учнів 10-11 класів] / С. О. Терно. – Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 40 с.
10. Фурман А. В. Проблемні ситуації у навчанні: [книга для вчит.] / А. В. Фурман. – К. : Рад. шк., 1991. – 191 с.
Downloads
Published
08-05-2014
How to Cite
Журба, Л. (2014). The typification and methods of development of newest history’s problem exercises. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 145–151. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2883
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2014 Лілія Журба
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.