Content of cultural urological component in training future teachers philological specialties
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2909Keywords:
cultural studies component, future teachers’ philological specialties didactic competence, cultural competence, axiological competence comparative approach, axiological competence, comparative approachAbstract
Mishenina T. M. Content of cultural urological component in training future teachers philological specialties.
The paper attempts to establish the content of cultural urological component in training future philologists, which is implemented in educational disciplines cycle of humanitarian and socio-economic training. The essence of the comparative approach to the study of special subjects, which is understood as the examination of phenomena of art (art-graphic, linguistic and literary) within the culture / cultures. The examples of comparative methods in the content of the discipline «Linguistic analysis of the text»"
Downloads
Metrics
References
2. Енциклопедія освіти : [гол. ред. В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
3. Жила С. В. Теорія і практика вивчення української літератури у взаємозв’язках із різними видами мистецтв у старших класах загальноосвітньої школи : дис. ... доктора пед. наук; 13.00.02 / Жила Світлана Олексіївна. – К., 2004. – 575 с.
4. Кузьмина Н. В. Акмеологическая теория повышения качества подготовки специалистов образования / Нина Васильевна Кузьмина. – М. : Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 2001. – 144 с.
5. Лингвистический энциклопедический словарь / гл. ред. В. Н. Ярцева. – М. : Сов. Энциклопедия, 1990. – 685 с.
6. Философский словарь / под ред. И. Т. Фролова. – [5-е изд.]. – М. : Политиздат, 1987. – 590 с.
7. Шевнюк О. Л. Теорія і практика культурологічної освіти майбутніх учителів у вищій школі : дис. ... доктора пед. наук; 13.00.04 / Шевнюк Олена Леонідівна. – К., 2004. – 473 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Тетяна Мішеніна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.