Professional interaction in the process of training foreign business activities

Authors

  • Олена Павленко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2913

Keywords:

professional interaction, professional training, foreign commercial activity specialists, professional standards, globalization, capacity building

Abstract

Pavlenko E. A. Professional interaction in the process of training foreign business activities.

The article deals with current issues of professional interaction in the process of foreign commercial activity specialist’s professional training in the context of globalization and standardization. The author defines the important role of professional interaction in the 21st century, when organizations and their staff have the challenges caused by globalization. The focus is on the need and appropriateness of the professional interaction in the development and implementation of international professional standards for foreign commercial activity specialists as a unified tool for institutional development of organizations in the era of globalization. The author proved the EU Customs Blueprints as a basis for the standards of training foreign commercial activity specialists’ development and described the objectives and nature of the World Customs Organization Professional Standards, which define goals and strategic objectives of customs officers and foreign commercial activity specialists training. Educational strategies and recommendations on the structure of training and curriculum elaboration are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 101

References

1. Павленко О. О. Механізми та інструменти інституційного розвитку митних адміністрацій / О. О. Павленко // Науково-методичний семінар «Упровадження міжнародних стандартів шляхом використання платформи електронного навчання ВМО», Академія митної служби України. − Дніпропетровськ, 2012.
2. Павленко О. О. Формування комунікативної компетенції фахівців митної служби в системі неперервної освіти : дис. докт. пед. наук. 13.00.04 / О.О. Павленко. – Дніпропетровськ. – 2010.
3. Рекомендації державної митної служби України до варіативних частин освітньо-професійних програм підготовки магістрів для митної служби / П. В. Пашко, Є. В. Гармаш та ін. // Академія митної служби України. − Дніпропетровськ, 2010.
4. Buyonge C. East and Southern Africa benefits from new MBA with Customs specialization // WCO News. – October 2011. – No 66. – p. 38–39.
5. PICARD. Professional Standards. – World Customs Organization, Brussels. – 2008. – 46 р.
6. Poro A. European Customs training community benefits from new knowledge sharing tool // WCO News. – February 2011. – No 64. – p. 32–33.
7. Widdowson D. Raising the academic standing of the Customs profession // WCO News. – February 2011. – No64. – p. 29–30.
8. Reiser В. EU Competency Framework for the Customs profession // PICARD Conference, St. Petersburg, 18–20 September 2013 / EU Commission DG TAXUD / R3. – 2013.
9. The WCO Capacity Building Development Compendium / A Columbus programme phase 2. Implementation tool – World Customs Organization. – 2009. – 188 p.
10. Инструменты эффективного управления // Навчально-методичний посібник [для проведення навчального курсу] / під ред. В. Заложа, Б. Литовченко. – К. : ВАІТЕ, 2012. – 196 с. 11. Учебно-методическое пособие для подготовки тренеров-фасилитаторов курса «Инструменты эффективного управления» / под общ. ред. В. Заложа. – Одесса, 2013. – 126 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Павленко, О. (2014). Professional interaction in the process of training foreign business activities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 250–255. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2913

Issue

Section

Current issues of education

Most read articles by the same author(s)