Vol. 51 (2018)

					View Vol. 51 (2018)
				In this issue:
Published: 13-12-2018
  • Using ICT as the Tools of Forming the Senior Pupils’ Research Competencies in the Profile Chemistry Learning of Elective Course “Basics of Quantitative Chemical Analysis

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3648
    Павло Нечипуренко, Володимир Соловйов
    7-24
  • Use of Augmented Reality in Chemistry Education

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3650
    Павло Нечипуренко, Тетяна Старова, Тетяна Селіванова, Анна Томіліна, Олександр Учитель
    25-36
  • Computer Simulation of Biological Processes at the High School

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3653
    Олена Комарова, Альберт Азарян
    37-46
  • Augmented Reality Tools in Physics Training at Higher Technical Educational Institutions

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3655
    Тетяна Грунтова, Юлія Єчкало, Андрій Стрюк, Андрій Пікільняк
    47-57
  • Developing of Key Competencies by Means of Augmented Reality at CLIL Lessons

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3656
    Олександр Мерзликін, Ірина Тополова, Віталій Тронь
    58-73
  • Implementation of Gamification and Elements of Augmented Reality During the Binary Lessons in a Secondary School

    DOI: https://doi.org/10.31812/educdim.3657
    Вікторія Бузько, Алла Бонк, Віталій Тронь
    74-83
  • The Problems of Personnel Training for STEM Education in the Modern Innovative Learning and Research Environment

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3658
    Марія Шишкіна
    84-89
  • The Potential of Using Google Expeditions and Google Lens Tools under STEM-education in Ukraine

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3659
    Євгеній Шаповалов, Жанна Білик, Артем Атамась, Олександр Учитель
    90-101
  • Structuring Augmented Reality Information on the stemua.science

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3660
    Віктор Шаповалов, Артем Атамась, Жанна Білик, Євгеній Шаповалов, Олександр Учитель
    102-114
  • Prospects of Using the Augmented Reality for Training Foreign Students at the Preparatory Departments of Universities in Ukraine

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3661
    Наталя Зінонос, Олена Віхрова, Андрій Пікільняк
    115-122
  • Conceptual Bases of Use of Free Software in the Professional Training of Pre-Service Teacher of Mathematics, Physics and Computer Science

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3662
    Владислав Величко, Олена Федоренко, Дар'я Кассім
    123-135
  • The Model of Use of Mobile Information and Communication Technologies in Learning Computer Sciences to Future Professionals in Engineering Pedagogy

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3663
    Вікторія Ткачук, Вадим Щокін, Віталій Тронь
    136-146
  • Stages of Conceptualization and Formalization in the Design of the Model of the Neuro-Fuzzy Expert System of Professional Selection of Pupils

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3664
    Богдан Буяк, Іван Цідило, Віктор Репський, Віталій Лялюк
    147-158
  • Computer Simulation of Neural Networks Using Spreadsheets: The Dawn of the Age of Camelot

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3667
    Сергій Семеріков, Ілля Теплицький, Юлія Єчкало, Арнольд Ків
    159-191
  • Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3668
    Євгеній Модло, Сергій Семеріков, Катерина Шмельцер
    192-223
  • Usage of E-learning Tools in Self-education of Government Officers Involved in Global Trade Activities

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3669
    Ольга Трякіна, Олена Павленко, Наталія Волкова, Дар'я Кассім
    224-234
  • Google Classroom as a Tool of Support of Blended Learning for Geography Students

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3671
    Ольга Бондаренко, Світлана Мантуленко, Андрій Пікільняк
    235-246
  • Augmented Reality and the Prospects for Applying Its in the Training of Future Engineers

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3672
    Наталія Рашевська, Володимир Соловйов
    247-254
  • Defining the Structure of Environmental Competence of Future Mining Engineers: ICT Approach

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3673
    Володимир Моркун, Сергій Семеріков, Наталія Моркун, Світлана Грищенко, Арнольд Ків
    255-262
  • Investigation of Opportunities of the Practical Application of the Augmented Reality Technologies in the Information and Educative Environment for Mining Engineers Training in the Higher Education Establishment

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3674
    Сніжана Зелінська, Альберт Азарян, Володимир Азарян
    263-275
  • Automation of the Export Data from Open Journal Systems to the Russian Science Citation Index

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3675
    Сергій Семеріков, Владислав Потоцький, Катерина Словак, Світлана Грищенко, Арнольд Ків
    276-289
  • Augmented Reality: Ukrainian Present Business and Future Education

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3676
    Ірина Мінтій, Володимир Соловйов
    290-296
  • The Cloud Technologies and Augmented Reality: the Prospects of Use

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3677
    Майя Попель, Марія Шишкіна
    297-303
  • Using the Augmented Reality to Teach of Global Reading of Preschoolers with Autism Spectrum Disorders

    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3678
    Таміла Коломоєць, Дар’я Кассім
    304-315