Vol. 51 (2018)

					View Vol. 51 (2018)
				In this issue:
Published: 13-12-2018
  • Using ICT as the Tools of Forming the Senior Pupils’ Research Competencies in the Profile Chemistry Learning of Elective Course “Basics of Quantitative Chemical Analysis

    Павло Нечипуренко, Володимир Соловйов
    7-24
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3648
  • Use of Augmented Reality in Chemistry Education

    Павло Нечипуренко, Тетяна Старова, Тетяна Селіванова, Анна Томіліна, Олександр Учитель
    25-36
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3650
  • Computer Simulation of Biological Processes at the High School

    Олена Комарова, Альберт Азарян
    37-46
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3653
  • Augmented Reality Tools in Physics Training at Higher Technical Educational Institutions

    Тетяна Грунтова, Юлія Єчкало, Андрій Стрюк, Андрій Пікільняк
    47-57
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3655
  • Developing of Key Competencies by Means of Augmented Reality at CLIL Lessons

    Олександр Мерзликін, Ірина Тополова, Віталій Тронь
    58-73
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3656
  • Implementation of Gamification and Elements of Augmented Reality During the Binary Lessons in a Secondary School

    Вікторія Бузько, Алла Бонк, Віталій Тронь
    74-83
    DOI: https://doi.org/10.31812/educdim.3657
  • The Problems of Personnel Training for STEM Education in the Modern Innovative Learning and Research Environment

    Марія Шишкіна
    84-89
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3658
  • The Potential of Using Google Expeditions and Google Lens Tools under STEM-education in Ukraine

    Євгеній Шаповалов, Жанна Білик, Артем Атамась, Олександр Учитель
    90-101
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3659
  • Structuring Augmented Reality Information on the stemua.science

    Віктор Шаповалов, Артем Атамась, Жанна Білик, Євгеній Шаповалов, Олександр Учитель
    102-114
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3660
  • Prospects of Using the Augmented Reality for Training Foreign Students at the Preparatory Departments of Universities in Ukraine

    Наталя Зінонос, Олена Віхрова, Андрій Пікільняк
    115-122
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3661
  • Conceptual Bases of Use of Free Software in the Professional Training of Pre-Service Teacher of Mathematics, Physics and Computer Science

    Владислав Величко, Олена Федоренко, Дар'я Кассім
    123-135
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3662
  • The Model of Use of Mobile Information and Communication Technologies in Learning Computer Sciences to Future Professionals in Engineering Pedagogy

    Вікторія Ткачук, Вадим Щокін, Віталій Тронь
    136-146
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3663
  • Stages of Conceptualization and Formalization in the Design of the Model of the Neuro-Fuzzy Expert System of Professional Selection of Pupils

    Богдан Буяк, Іван Цідило, Віктор Репський, Віталій Лялюк
    147-158
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3664
  • Computer Simulation of Neural Networks Using Spreadsheets: The Dawn of the Age of Camelot

    Сергій Семеріков, Ілля Теплицький, Юлія Єчкало, Арнольд Ків
    159-191
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3667
  • Modernization of Professional Training of Electromechanics Bachelors: ICT-based Competence Approach

    Євгеній Модло, Сергій Семеріков, Катерина Шмельцер
    192-223
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3668
  • Usage of E-learning Tools in Self-education of Government Officers Involved in Global Trade Activities

    Ольга Трякіна, Олена Павленко, Наталія Волкова, Дар'я Кассім
    224-234
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3669
  • Google Classroom as a Tool of Support of Blended Learning for Geography Students

    Ольга Бондаренко, Світлана Мантуленко, Андрій Пікільняк
    235-246
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3671
  • Augmented Reality and the Prospects for Applying Its in the Training of Future Engineers

    Наталія Рашевська, Володимир Соловйов
    247-254
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3672
  • Defining the Structure of Environmental Competence of Future Mining Engineers: ICT Approach

    Володимир Моркун, Сергій Семеріков, Наталія Моркун, Світлана Грищенко, Арнольд Ків
    255-262
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3673
  • Investigation of Opportunities of the Practical Application of the Augmented Reality Technologies in the Information and Educative Environment for Mining Engineers Training in the Higher Education Establishment

    Сніжана Зелінська, Альберт Азарян, Володимир Азарян
    263-275
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3674
  • Automation of the Export Data from Open Journal Systems to the Russian Science Citation Index

    Сергій Семеріков, Владислав Потоцький, Катерина Словак, Світлана Грищенко, Арнольд Ків
    276-289
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3675
  • Augmented Reality: Ukrainian Present Business and Future Education

    Ірина Мінтій, Володимир Соловйов
    290-296
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3676
  • The Cloud Technologies and Augmented Reality: the Prospects of Use

    Майя Попель, Марія Шишкіна
    297-303
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3677
  • Using the Augmented Reality to Teach of Global Reading of Preschoolers with Autism Spectrum Disorders

    Таміла Коломоєць, Дар’я Кассім
    304-315
    DOI: https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3678