«LIFELONG LEARNING» –lifelong learning - necessity demands

Authors

  • Тетяна Бурлаєнко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2675

Keywords:

expert, education, competence development, quality, competencies

Abstract

Burlayenko T. I. «LIFELONG LEARNING» –lifelong learning - necessity demands.

The article deals with the problem of finding ways of forming competence of future specialists as part of key competencies in the current development of Ukraine. Currently, the education system is designed to give knowledge about the professional scope, its peculiarity, to form a specialist personal traits, determined by the brevity of the world. Modern person must have strong and deep knowledge, professional thinking, have his own professional and personal position, a set of competencies that are the basis of modern vocational education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 92

References

1. Багиев Г. Л. Руководство к практическим занятиям по маркетингу с использованием кейс-метода / Г. Л. Багиев, В. Н. Наумов. ‒ М. : Финансы и статистика, 2001. –196 с.
2. Баханов К. А. Що ж таке технологія навчання? / К. А. Баханов // Шлях освіти. – 1999. – No 3. – 24 с.
3. Вишнякова С. М. Профессиональное образование: Словарь. Ключевые понятия, термины, актуальная лексика / С. М. Вишнякова. – М. : НМЦ СПО, 1999. – 538 с.
4. Гончаров С. М. Науково-методичне забезпечення кредитно-модульної системи організації навчального процесу: [монографія] / C. М. Гончаров. – Рівне : НУВГП, 2005. – 266 c.
5. Словник іншомовних слів / за ред. І. В. Льохіна, Ф. М. Петрова. – К. : Державне видавництво політичної літератури, УРСР, 1951. – 764 с.
6. Равен Дж. Компетентность в современном обществе. Выявление, развитие и реализация /
Дж. Равен. – М., 2002. – 480 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Бурлаєнко, Т. (2015). «LIFELONG LEARNING» –lifelong learning - necessity demands. Educational Dimension, 44, 181–186. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2675

Issue

Section

Current issues of education