The phenomena of policalture in pedagogical discourse
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2995Keywords:
culture, policulture, moulticulture, crossculture, interculture, culture co-operationAbstract
Furt D. V. The phenomena of policalture in pedagogical discourse.
In the article essence features are represented to the phenomenon of policulture as one of component modern approaches to teaching from positions of understanding of not only own national cultural properties and knowledge, but also commission to the knowledge values of other countries and nation. The analysis of such contiguous as «moulticulture», «interculture», «crossculture» are represented.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 88
/ PDF downloads: 113
References
1. Баяновська М. Р. Полікультурне виховання як складник загальнонаціональної системи виховання / М. Р. Баяновська, П. М. Тірала // Відродження. – 1998. – No 3. – С. 30–32.
2. Крос-культурний підхід у викладанні іноземної мови студентам-філологам / З. Бакум, О. Пальчикова // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць. – Вип. 13. – Переяслав-Хмельницький : ФОП Лукашевич, 2012. – С. 3–7.
3. Науменко А. В. Формирование кросскультурной компетентности как структурного компонента профессионального сознания педагога дошкольного образовательного учреждения / А. В. Науменко. – Мурманск : МГГУ, 2011. – 111 с.
4. Панченков А. О. Полікультурне виховання в школі / А. О. Панченков // Відкритий урок. – 2001. – No 9–10. – С. 14–18.
5. Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз / за ред. Н. Г. Ничкало, В. О. Кудіна. – Черкаси : Вибір, 2000. – 366 с.
6. Симоненко М. В. Актуальність полікультурної освіти в сучасному суспільстві [Електронний ресурс] / М. В. Симоненко. – Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology/theory-and-methods-of-studying-education-and-training/3238-smonenko-mb
7. Совет Европы: Симпозиум по теме «Ключевые компетенции для Европы»: Док. DECS / SC / Sec (96)43. – Берн, 1996.
8. Фукуяма Ф. Идентичность и миграция [Електронний ресурс] / Ф. Фукуяма. – Режим доступу : http://n-europe.eu/content/index.php?p=1290.
2. Крос-культурний підхід у викладанні іноземної мови студентам-філологам / З. Бакум, О. Пальчикова // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць. – Вип. 13. – Переяслав-Хмельницький : ФОП Лукашевич, 2012. – С. 3–7.
3. Науменко А. В. Формирование кросскультурной компетентности как структурного компонента профессионального сознания педагога дошкольного образовательного учреждения / А. В. Науменко. – Мурманск : МГГУ, 2011. – 111 с.
4. Панченков А. О. Полікультурне виховання в школі / А. О. Панченков // Відкритий урок. – 2001. – No 9–10. – С. 14–18.
5. Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз / за ред. Н. Г. Ничкало, В. О. Кудіна. – Черкаси : Вибір, 2000. – 366 с.
6. Симоненко М. В. Актуальність полікультурної освіти в сучасному суспільстві [Електронний ресурс] / М. В. Симоненко. – Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/pedagogy-psychology-and-sociology/theory-and-methods-of-studying-education-and-training/3238-smonenko-mb
7. Совет Европы: Симпозиум по теме «Ключевые компетенции для Европы»: Док. DECS / SC / Sec (96)43. – Берн, 1996.
8. Фукуяма Ф. Идентичность и миграция [Електронний ресурс] / Ф. Фукуяма. – Режим доступу : http://n-europe.eu/content/index.php?p=1290.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Фурт, Д. (2014). The phenomena of policalture in pedagogical discourse. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 244–249. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2995
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Дар’я Фурт
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.