Herbert Spencer – founder reform pedagogy

Authors

  • Олеся Тесцова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3082

Keywords:

Г. Спенсер, виховна система, інновації у виховній системі, принципи свободи у вихованні, шкільний предмет у виховній системі

Abstract

Testsova A. A. Herbert Spencer – founder reform pedagogy.

Article revealing a characteristic feature of the famous English scientist and philosopher Herbert Spencer, as one of the ideological founders of progressive educational. In particular, the position of the principle of freedom in its educational system.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 115 / PDF downloads: 180

References

1. Генри Дж. Запутавшийся философ / Джордж Генри. – СПб. : Изд. Л. Ф. Пантелеева, 1902. – 335 с.
2. Льар Л. Английские реформаторы логики в ХІХ в. / Луи Льар. – СПб. : Тип. Х. Брауде, 1897. – 201 с.
3. Дионео. Английские силуэты / Дионео.– СПб.: Тип. Н. Н. Клобукова, 1905. – 502 с.
4. Дионео // Большая советская энциклопедия / Гл. ред. О. Ю. Шмидт. – Т. 22. – М. : ОГИЗ РСФСР, 1935. – С. 483.
5. Ушинський К. Д. Людина як предмет виховання. Спроба педагогічної антропології / Костянтин Ушинський // Вибрані педагогічні твори: У 2 т. – Т. 1. – К. : Рад. школа, С. 192–471.
6. Спенсер Г. Воспитание умственное, нравственное и физическое / Герберт Спенсер. – СПб. : Родник, 1883. – 228 с.
7. Спенсер Г. Изложение социальных законов, обусловливающих счастье человека / Герберт Спенсер. – СПб. : Изд. В. Врублевского, 1906. – 536 с.
8. Спенсер Г. Основания науки о нравственности / Герберт Спенсер. – СПб. : Изд. И. И. Билибина, 1880. – 361 с.
9. Спенсер Г. Опыты научные, политические и философские / Герберт Спенсер. – Ч. І. – СПб. : Изд. А.О. «Издатель», 1899. – 270 с.
10. Спенсер Г. Основания этики / Герберт Спенсер. – Т. І. – Ч. 1. – СПб. : Изд. А. О. «Издатель», 1899. – 209 с.

Published

21-11-2013

How to Cite

Тесцова, О. (2013). Herbert Spencer – founder reform pedagogy. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 337–341. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3082

Issue

Section

Obsolete3