The essence of a systematic approach in designing independent work of students as an intellectual factor of learning

Authors

  • І. С. Зоренко Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4497

Keywords:

a system approach, independent work, designing of independent work, the intellectual factor

Abstract

The essence of a system approach at designing of independent work of students as intellectual factor of training is opened in this article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 70 / PDF downloads: 34

Author Biography

І. С. Зоренко, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Pedagogical Sciences (Ph. D.), Associate Professor

References

1. Буряк В. К. Умови та засоби самоосвіти студентів / В. К. Буряк // Вища школа. — 2002. — № 6. — С. 18-29.
2. Малихін О. В. Організація самостіної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : монографія / Олександр Володимирович Малихін. — Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. — 307 с.
3. Пидкасистый П. И. Самостоятельная познавательная деятельность школьников в обучении: теоретико-експериментальное исследование / Павел Иванович Пидкасистый. — М. : Педагогика, 1980. — 240 с.

Published

22-10-2021

How to Cite

Зоренко, І. С. (2021). The essence of a systematic approach in designing independent work of students as an intellectual factor of learning. Educational Dimension, 32, 157–163. https://doi.org/10.31812/educdim.4497

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної