Monitoring the preparation of high school students for external testing in a foreign language: a theoretical aspect

Authors

  • О. В. Штельмах Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4631

Keywords:

stages, conditions, monitoring

Abstract

The article considers the stages, conditions of effective organization of preparation of high school students for external independent testing. The article reveals the meaning of such concepts as "control" and "monitoring".

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 74 / PDF downloads: 98

Author Biography

О. В. Штельмах, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Postgraduate

References

1. Державна національна програма «Освіта. Україна ХХІ століття». – К.: Радуга, 1994. – 62 с.
2. Закон України «Про освіту». – К., 1996.
3. Закон України «Про загальну середню освіту». – К., 1999.
4. Концептуальні засади демократизації та реформування освіти в Україні . – К., 1997. – С. 148.
5. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти // Освіта України. – 2001. - № 6. – 7 лют. – С. 3-16.
6. Сухомлинський В. О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості // Вибрані твори: В. 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К.: Радянська школа, 1977. – Т. 1. – С. 55-202.

Published

25-11-2011

How to Cite

Штельмах, О. В. (2011). Monitoring the preparation of high school students for external testing in a foreign language: a theoretical aspect. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 32, 543–547. https://doi.org/10.31812/educdim.4631

Issue

Section

Current issues of modern secondary school